Odpowiedź 'o miękkich granicach' jest poprawna, ponieważ kształty z takimi granicami są kluczowe do wyrażania płynnych i rytmicznych ruchów w grafice. Miękkie granice, takie jak zaokrąglenia i łagodne przejścia, tworzą wrażenie dynamiki i swobody, co sprzyja odczuciu ruchu. Przykładem mogą być ilustracje przedstawiające fale, chmurki czy postacie w ruchu, gdzie zaobserwować można subtelne przejścia konturów. Tego rodzaju kształty są zgodne z zasadą płynności, która w designie odnosi się do harmonijnego połączenia elementów wizualnych. W praktyce, projektanci często wykorzystują krzywe Béziera w oprogramowaniu graficznym, co pozwala na tworzenie gładkich, organicznych form, które skutecznie oddają wrażenie ruchu. Zastosowanie miękkich kształtów jest również zgodne z zasadami projektowania UX, gdzie płynność i naturalność interakcji mają kluczowe znaczenie dla doświadczeń użytkownika.
Wybranie odpowiedzi związanych z kształtami pionowymi, ostrymi kątami lub poziomymi wskazuje na misunderstanding dotyczący sposobów wyrażania ruchu w grafice. Kształty pionowe mogą być postrzegane jako stabilne i statyczne, co nie sprzyja dynamice; w rzeczywistości wywołują wrażenie siły i wsparcia, ale nie ruchu. Kiedy projektanci korzystają z form pionowych, często przekazują treści związane z równowagą i mocą, co stoi w sprzeczności z zamiarem oddania płynności. Z kolei kształty o ostrych kątach są zazwyczaj kojarzone z agresywnością i twardością, co w kontekście ruchu może rodzić poczucie sztywności, a nie swobody. W projektach, które mają na celu przedstawienie ruchu, istotne jest unikanie takich form, które sugerują zatrzymanie lub ograniczenie dynamiki. Ponadto, poziome kształty, choć mogą budzić skojarzenia z równowagą, często są interpretowane jako statyczne i pasywne. Takie podejście do projektowania nie uwzględnia zasady, że aby wyrazić ruch, należy korzystać z kształtów, które mają organiczną, płynącą formę. Ostatecznie, wybór odpowiednich kształtów jest kluczowy i powinien być oparty na zrozumieniu psychologii percepcji oraz zasad projektowania wizualnego.