Kwalifikacja: HGT.03 - Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Zawód: Technik hotelarstwa
Dokument dotyczący minibaru jest skierowany do
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
To dobrze, że wskazałeś, że druk dotyczący minibaru jest dla gościa korzystającego z tego udogodnienia w pokoju. To bardzo ważne, bo ten dokument pokazuje, co dokładnie gość zjadł czy wypił z minibaru. Dzięki temu, hotel łatwiej rozliczy się z gościem przy rachunku. Z mojej perspektywy, po spożyciu czegoś gość raczej nie ma kontaktu z personelem, więc ta dokumentacja jest kluczowa, żeby wszystko było jasne na końcu. W hotelach powinno dbać się o to, żeby minibary były na bieżąco uzupełniane i żeby druk był dokładnie wypełniony, co na pewno poprawia doświadczenie gości oraz pomaga w zarządzaniu zapasami.
Twoje odpowiedzi, które skupiają się na tym, że druk jest dla personelu do uzupełniania minibaru, są trochę mylące. Np. to, że ma być dla pokojowej po tym, jak gość opuścił pokój, to nie jest prawda – ten druk dotyczy transakcji między gościem a hotelem, a nie tego, co robi personel przy sprzątaniu. Również mówienie o gościu zamawiającym napój do pokoju nie pasuje, bo minibar to coś zupełnie innego i musi być dostępny tylko dla gościa. To ważne, żeby nie mylić tych spraw. Jeśli pokojowa mówi o brakach i przekazuje kwit do recepcji, to też nie ma związku z minibarem, bo to dotyczy zarządzania zapasami, a nie tego, co gość bierze z minibaru. Ważne jest, żeby zrozumieć, jakie są role i funkcje w hotelu oraz jak prawidłowo wszystko dokumentować. To istotne, żeby wszystko działało sprawnie.