Kwalifikacja: HGT.06 - Realizacja usług w recepcji
Zawód: Technik hotelarstwa
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Recepcjonista powinien pomóc niedowidzącemu gościowi, bo to ważne w kontekście dostępności. Jak najpierw ustali, czego dokładnie potrzebuje, to łatwiej mu będzie znaleźć odpowiednią pomoc. Na przykład, można mu przeczytać co jest w karcie rejestracyjnej lub pomóc w jej wypełnieniu. Dzięki temu gość poczuje się lepiej i ogólnie hotel zrobi lepsze wrażenie. W branży hotelarskiej kluczowe jest, żeby dbać o wszystkich gości, niezależnie od ich potrzeb, bo to przyciąga klientów. Jak miejsce jest przyjazne i dostępne, to w dłuższej perspektywie zyskuje zaufanie i lojalność gości. To też pasuje do polityk wielu firm, które wspierają inkluzyjność i starają się unikać dyskryminacji.
Ominięcie pomocy dla niedowidzącego gościa i po prostu wydanie mu klucza bez wsparcia to trochę nie w porządku. Takie coś może go zdenerwować i sprawić, że poczuje się wykluczony. To, że nie informuje się gościa o tym, co się dzieje, gdy wypełnia się dokumenty, jest naprawdę nieetyczne i może prowadzić do braku zaufania. No i zrobienie tego przez kierownika recepcji to też nie jest najlepszy pomysł, bo gość może poczuć się jakby był pomijany i nie miał kontroli nad swoimi danymi. W branży ważne jest, żeby każdy gość czuł, że jest szanowany i miał możliwość wyrażenia swoich potrzeb. Warto dodać, że wiele firm wprowadza różne polityki, które mówią o tym, jak ważne jest, żeby rozmawiać i rozumieć potrzeby gości z niepełnosprawnościami. To się opłaca i jest zgodne z przepisami prawnymi dotyczącymi dostępności.