Poprawna odpowiedź to numer 3, ponieważ na rysunku przekładni obiegowej koło satelitarne rzeczywiście zostało oznaczone tym numerem. Koła satelitarne, będące kluczowym elementem przekładni planetarnej, umożliwiają efektywne przenoszenie momentu obrotowego oraz redukcję obrotów. Przykładem zastosowania przekładni planetarnych są układy napędowe w pojazdach, gdzie koła satelitarne wspomagają płynne zmiany biegów i zwiększają wydajność energetyczną. W praktyce, właściwy dobór przekładni jest kluczowy dla uzyskania optymalnych parametrów pracy maszyny. W standardach branżowych, takich jak ISO 6336 dotyczący obliczania nośności kół zębatych, zwraca się uwagę na projektowanie elementów napędowych, w tym kół satelitarnych, aby zwiększyć ich trwałość i efektywność. Wiedza na temat budowy i funkcji kół satelitarnych jest niezbędna dla inżynierów mechaników zajmujących się projektowaniem układów napędowych.
Odpowiedzi 1, 2 oraz 4 są niepoprawne, co wynika z niepełnego zrozumienia struktury przekładni obiegowej. Koła zębate w przekładniach planetarnych mają specyficzne funkcje, a ich oznaczenia na rysunkach są kluczowe dla prawidłowego odczytu schematów. Odpowiedź 1, wskazująca na numer 4, może wynikać z mylnego utożsamiania większych kół zębatych z kołami satelitarnymi. W rzeczywistości, koła satelitarne są mniejsze i obracają się wokół centralnego koła zwanego słońcem. Odpowiedź 2, numer 2, również może wynikać z błędnej analizy schematu, gdzie niektórzy mogą błędnie zakładać, że mniejsze koła są jedynie pomocnicze. Natomiast w odpowiedzi 4, która wskazuje na numer 3, może wystąpić mylne założenie, że większe koło jest kluczowym elementem przekładni, podczas gdy koła satelitarne są istotne dla skuteczności przenoszenia mocy i zmiany przełożeń. Zrozumienie roli każdego z kół zębatych w przekładniach planetarnych jest fundamentalne, ponieważ to one umożliwiają realizację skomplikowanych operacji mechanicznych, które są niezbędne w nowoczesnych systemach napędowych, np. w automatycznych skrzyniach biegów.