Rdzeń wirnika silnika indukcyjnego wykonany jest z pakietu blach elektrotechnicznych wzajemnie izolowanych od siebie, co jest powszechną praktyką w projektowaniu maszyn elektrycznych. Taki zabieg ma na celu minimalizację strat energetycznych, które występują w wyniku prądów wirowych. Wysokiej jakości blachy elektrotechniczne, produkowane zgodnie z normami, takimi jak EN 10106, charakteryzują się niską stratnością magnetyczną oraz wysoką przewodnością magnetyczną. Dzięki ich zastosowaniu, rdzeń wirnika jest bardziej efektywny w generowaniu pola magnetycznego, co przekłada się na lepsze parametry pracy silnika, mniejsze straty ciepła oraz wyższą efektywność energetyczną. Przykładem zastosowania tej technologii są silniki asynchroniczne, które są powszechnie wykorzystywane w przemyśle, automatyce oraz napędach elektrycznych. Prawidłowe wykonanie rdzenia wirnika z blach elektrotechnicznych ma kluczowe znaczenie dla żywotności i niezawodności silnika.
Sugerowanie, że rdzeń wirnika silnika indukcyjnego można wykonać z litego materiału magnetycznego anizotropowego, jest nieprawidłowe z perspektywy inżynierii elektrycznej. Anizotropowość materiału oznacza, że jego właściwości magnetyczne są różne w różnych kierunkach, co w przypadku rdzenia wirnika byłoby niekorzystne. W silnikach indukcyjnych istotne jest, aby rdzeń miał jednorodne właściwości magnetyczne, co zapewnia optymalne zachowanie się pola magnetycznego. Lite materiały mogą prowadzić do powstawania silnych prądów wirowych, co zwiększa straty mocy i obniża efektywność silnika. Użycie pakietów blach elektrotechnicznych, które są wzajemnie izolowane, z kolei pozwala na ograniczenie tych strat. Zastosowanie litego materiału magnetycznego izotropowego nie rozwiązuje problemu strat prądów wirowych, ponieważ chociaż materiał jest jednorodny, to nadal sprzyja powstawaniu strat energetycznych poprzez generowanie prądów wirowych w strukturze. Wreszcie, wykonanie rdzenia z pakietu blach elektrotechnicznych nieizolowanych od siebie jest również nieprawidłowe. Takie podejście prowadziłoby do znacznych strat energii, a także do przegrzewania się rdzenia, co mogłoby wpłynąć na bezpieczeństwo i trwałość silnika. W przemyśle i inżynierii energetycznej stosuje się blachy elektrotechniczne o odpowiedniej grubości i właściwościach magnetycznych, aby zoptymalizować wydajność i niezawodność urządzeń elektrycznych.