Schemat A jest poprawny, ponieważ wykorzystuje licznik CTUD, który jest idealnym rozwiązaniem do zliczania wjazdów i wyjazdów pojazdów w systemie monitorowania miejsc parkingowych. W tej konfiguracji, sygnał z czujnika wjazdu (I0.0) zwiększa wartość licznika, co odpowiada przybywaniu pojazdów, natomiast sygnał z czujnika wyjazdu (I0.1) zmniejsza tę wartość, co odpowiada opuszczeniu parkingu przez samochody. Ważnym elementem jest również system resetowania, który odbywa się za pomocą przycisku (I0.2). Stosując logikę zliczania, można łatwo ustalić, kiedy licznik osiąga maksymalną wartość 10, co pozwala na wygenerowanie sygnału czerwonego (Q0.0) informującego o braku wolnych miejsc. W przypadku, gdy licznik jest mniejszy niż 10, aktywowane jest światło zielone (Q0.1), co wskazuje na dostępne miejsca parkingowe. Dobrą praktyką w takich systemach jest stosowanie liczników do zliczania zdarzeń, co jest zgodne z normami i standardami przemysłowymi, a także ułatwia zarządzanie ruchem w obiektach publicznych.
Wybór nieprawidłowej odpowiedzi może wynikać z kilku błędnych założeń dotyczących funkcji liczników i ich zastosowania w systemach monitorowania miejsc parkingowych. Kluczowym błędem jest niezrozumienie, że schematy, które nie wykorzystują liczników z funkcją zliczania w górę i w dół, nie mogą efektywnie śledzić wolnych miejsc parkingowych. Liczniki CTUD są specjalnie zaprojektowane do tego typu zadań, z możliwością zliczania w obie strony, co jest niezbędne w przypadku, gdy pojazdy wjeżdżają i wyjeżdżają z parkingu. Inne podejścia, które mogły być rozważane w kontekście tego pytania, mogą polegać na zliczaniu tylko jednego kierunku (np. tylko wjazd lub tylko wyjazd), co byłoby niewystarczające do zrealizowania postawionych wymagań. Dodatkowo, ważnym aspektem jest umiejętność resetowania licznika, które powinno być proste i dostępne dla użytkownika, aby zapobiec błędom w odczytach związanym z brakiem interwencji. Właściwe zrozumienie roli czujników oraz ich integracji z systemami sterującymi jest kluczowe dla poprawnego działania całego systemu. W praktyce, błędne wybory mogą prowadzić do dużych problemów w zarządzaniu przestrzenią parkingową, co może skutkować frustracją użytkowników oraz stratami finansowymi dla właścicieli obiektów.