Odpowiedź 1 jest prawidłowa, ponieważ wartość rezystancji cewki wtryskiwacza nr 1 wynosi 0,35 Ω, co mieści się w nominalnym zakresie rezystancji dla wtryskiwaczy, który wynosi od 0,30 Ω do 0,55 Ω. Zgodnie z zasadami diagnostyki elektronicznej wtryskiwaczy, rezystancja cewki jest kluczowym parametrem wskazującym na ich sprawność. Wtryskiwacze, w których rezystancja cewki jest zbyt niska lub zbyt wysoka, mogą być uszkodzone. W przypadku pomiarów 2., 3. i 4., gdzie rezystancja jest przedstawiona jako nieskończona (∞), wskazuje to na przerwę w obwodzie, co definitywnie potwierdza uszkodzenie wtryskiwacza. Praktyczne zastosowanie tej wiedzy odnosi się do procedur diagnostyki samochodowej, gdzie pomiar rezystancji wtryskiwaczy jest kluczowym krokiem w identyfikacji i naprawie problemów z systemem wtryskowym. W kontekście standardów branżowych, takie pomiary powinny być przeprowadzane z wykorzystaniem multimetru klasy przemysłowej w celu zapewnienia dokładności i rzetelności wyników.
Wybór odpowiedzi, która sugeruje uszkodzenie wtryskiwacza, oparty jest na błędnym zrozumieniu zakresu rezystancji oraz jej wpływu na funkcjonalność wtryskiwacza. Najczęstszym błędem jest interpretacja nieskończonej rezystancji (∞) jako wartości mieszczącej się w normie, co prowadzi do niepoprawnych wniosków o stanie urządzenia. Zgodnie z zasadami diagnostyki, wtryskiwacze powinny mieć rezystancję w określonym zakresie, a wartości wykraczające poza ten zakres, zwłaszcza nieskończona rezystancja, świadczą o przerwie w obwodzie, co jest jednoznacznym sygnałem uszkodzenia. Wybierając odpowiedzi, które nie identyfikują 0,35 Ω jako poprawnej wartości, pomija się kluczowe aspekty związane z diagnostyką elektroniczną. Ponadto, przy podejmowaniu decyzji diagnostycznych istotne jest zrozumienie, że wtryskiwacze, które wykazują rezystancję poza normą, mogą prowadzić do problemów z zasilaniem silnika, zwiększonego zużycia paliwa oraz wzrostu emisji spalin. Dlatego ważne jest, aby zawsze dokładnie interpretować pomiary rezystancji w kontekście standardów przemysłowych oraz najlepszych praktyk w diagnostyce, aby uniknąć kosztownych błędów w naprawach oraz zapewnić efektywność systemu wtryskowego.