Tulejowanie jest skuteczną metodą naprawy uszkodzonych otworów gwintowanych, szczególnie w przypadku głowic silników. Proces ten polega na wprowadzeniu tulei, która tworzy nowe, trwałe gwintowanie, zapewniając jednocześnie odpowiednią szczelność i wytrzymałość. Tulejki stosowane w tej metodzie wykonane są z materiałów odpornych na wysokie temperatury i ciśnienia, co czyni je idealnym rozwiązaniem w kontekście pracy silnika. Przykładem zastosowania tulejowania jest sytuacja, gdy w wyniku zużycia lub uszkodzenia gwintu w głowicy silnika, konieczne jest przywrócenie możliwości mocowania świecy zapłonowej. W takich przypadkach, zastosowanie tulei pozwala uniknąć kosztownej wymiany całej głowicy, co stanowi praktyczną i efektywną oszczędność. Tulejowanie jest zgodne z najlepszymi praktykami w naprawie silników spalinowych, co potwierdzają liczne normy dotyczące obróbki i naprawy elementów silnika.
Pasta uszczelniająca nie jest odpowiednim rozwiązaniem w przypadku uszkodzonego gwintu dla świecy zapłonowej, gdyż jej zastosowanie ma na celu jedynie uszczelnienie połączeń, a nie naprawę strukturalną. Użycie pasty w tym kontekście może prowadzić do dalszego uszkodzenia, ponieważ nie zapewnia odpowiedniej stabilności mechanicznej dla mocowania świecy, co jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania silnika. Lutowanie twarde, z kolei, jest techniką, która polega na łączeniu metali za pomocą stopu o temperaturze topnienia powyżej 450°C. Chociaż może być stosowane do naprawy niektórych elementów, nie jest odpowiednie w przypadku gwintów, ponieważ wiąże się z ryzykiem osłabienia materiału. Kołkowanie, polegające na łączeniu elementów za pomocą kołków, również nie jest skuteczną metodą. Ta technika nie jest w stanie przywrócić oryginalnego gwintu i może narazić na uszkodzenia sąsiednie elementy. W kontekście naprawy głowicy silnika, kluczowym błędem jest zaniechanie właściwej metody naprawy, co prowadzi do obniżenia efektywności pracy silnika, a także może skutkować poważnymi uszkodzeniami w przyszłości.