Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna.
B. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna.
C. szumów.
D. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim paśmie częstotliwości.
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Na szynę Aux Pre Fader sygnał pobierany jest
A. przed tłumikiem i przed korekcją.
B. po tłumiku i przed korekcją.
C. przed tłumikiem i po korekcji.
D. po tłumiku i po korekcji.
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
W celu skierowania sygnału z danego toru na grupę nr 1, gdy w mikserze zastosowano przypisywanieparami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy użyć regulatora panoramy i ustawić go w pozycji
A. środkowej.
B. skrajnej na prawo.
C. skrajnej na lewo.
D. dowolnej, gdyż jego położenie nie ma znaczenia.
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Do wysłania sygnału do monitorów na scenie należy użyć wyjścia
A. z Aux przed tłumikiem.
B. z Aux po tłumiku.
C. z podgrup.
D. z gniazda insert.
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Monitor zwany Drum Fill ustawia się w pobliżu
A. perkusisty.
B. wokalisty.
C. basisty.
D. gitarzysty.
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
W celu poprawnego podłączenia gitary basowej z wejściem mikrofonowym miksera oddalonego od scenyo 40 metrów, zastosuje się
A. dodatkowy mikser foniczny.
B. Di-Box.
C. długi przewód TRS - TRS.
D. spliter mikrofonowy.
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
W terminologii techniki scenicznej, monitor Side Fill to określenie dotyczące
A. monitora podłogowego.
B. nagłośnienia sceny umieszczonego po jej bokach.
C. odsłuchu dla perkusisty.
D. dogłośnienia przodu widowni.
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Przy korzystaniu z mikrofonu o charakterystyce superkardioidalnej monitor odsłuchowy ustawia się
A. pod kątem 90 stopni.
B. pod kątem 110 stopni.
C. od spodu mikrofonu.
D. od tyłu mikrofonu.
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
Moc głośników podawana jest
A. w watach.
B. w omach.
C. w THD.
D. w woltach.
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
Oznaczenie w specyfikacji wejść typu ¼TS oznacza możliwość zastosowania przewodu z wtykiem
A. duży "Jack"
B. RCA
C. XLR
D. XLR
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
W instrukcji miksera audio informacje o przebiegu sygnałów znajdują się
A. w rozdziale dotyczącym sekcji master.
B. w schemacie blokowym.
C. w specyfikacji technicznej.
D. w spisie treści.
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS z odłączoną masą może służyć do połączeń pomiędzy
A. mikrofonem i D-Box"em.
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów.
C. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera.
D. mikrofonem i mikserem.
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Potoczne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku o numerze
A. 1
B. 4
C. 2
D. 3
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
W mikserze audio wyjście przeznaczone do zapisu sygnału sumy na zewnętrznym rejestratorze to wyjście
A. z wyjść Direct.
B. Rec Out.
C. z grup VCA.
D. z gniazd Insert.
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Przewód "gorący" lutuje się we wtyku TRS do styku połączonego z elementem określanym jako
A. Shield.
B. Tip.
C. Sleeve.
D. Ring.
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Zwarcie powstanie, gdy połączy się biegun
A. dodatni z dodatnim.
B. ujemny z ujemnym.
C. zerowy z zerowym.
D. dodatni z ujemnym.
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Limiter w technice nagłośnieniowej stosuje się
A. do kompresji sygnałów mowy.
B. do ograniczenia maksymalnego poziomu sygnału na wyjściu miksera.
C. do zwiększenia dynamiki werbla.
D. do korekcji nagłośnienia.
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
Bramka szumów pozwala na
A. redukcję przesłuchów.
B. redukcję dynamiki.
C. korekcję sygnału "bramkowanego".
D. ograniczenie dynamiki.
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
Kompresor łączy się z pojedynczym torem miksera poprzez
A. wyjścia Direct Out.
B. wyjścia Aux Pre Fader.
C. gniazdo Insert.
D. wyjścia Aux Post Fader.
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
Dla konferansjera należy zastosować mikrofon
A. przewodowy shotgun.
B. bezprzewodowy do trzymania w ręce.
C. nagłowny przewodowy.
D. lavalier przewodowy.
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Sygnał cyfrowy zawierający 8 kanałów audio można przesyłać łączem
A. MIDI
B. ADAT
C. AES/EBU
D. SPDiF
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
W konsolecie mikserskiej sterowanie poziomem sygnałów za pomocą jednego regulatora, jednocześnie w kilku wybranych kanałach, odbywa się za pomocą
A. grupy matrix.
B. grup VCA.
C. mutowania grup.
D. grup audio.
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
W celu nagłośnienia kameralnego zespołu wykonującego muzykę klasyczną najlepiej zastosować mikrofony
A. pojemnościowe.
B. bezprzewodowe.
C. dynamiczne.
D. lavalier.
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy określane jest jako
A. ładowarka.
B. Phantom.
C. zasilacz różnicowy.
D. Di-Box aktywny.
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
W celu nagłośnienia dużego bębna w zestawie perkusyjnym najlepiej zastosować mikrofon
A. Neumann U87.
B. Rode NTK.
C. Shure Beta 52.
D. Shure SM 57.
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia powtórzenia efektu Delay można dopasować rytmicznie do nagrania z użyciem funkcj
A. Tap.
B. BPM.
C. Feedback.
D. Count Meter.
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Czas pogłosu regulowany jest za pomocą regulatora parametru
A. Decay Time.
B. Feedback.
C. Early Reflection.
D. Diffusion.
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Ilość powtórzeń efektu Delay reguluje się poprzez zmianę parametr
A. Diffusion.
B. Feedback.
C. Density.
D. Early Reflection.
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
Niskie częstotliwości można skutecznie usunąć za pomocą filtra
A. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. pasmowoprzepustowego.
C. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
D. szelfowego niskotonowego.
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Fragment środkowy całego spektrum przenoszonych częstotliwości można usunąć za pomocą filtra
A. górnozaporowego.
B. pasmowozaporowego.
C. pasmowoprzepustowego.
D. dolnoprzepustowego.
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
Za stopień kompresji odpowiada parametr
A. Gain/MakeUp.
B. Attack.
C. Release.
D. Ratio.
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Filtr Side Chain w bramce szumów służy m.in.
A. do korekcji sygnału bramkowanego.
B. do korekcji sygnału bramkującego.
C. do odwrócenia korekcji sygnału bramkowanego.
D. do korekcji sygnału wyjściowego.
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Tłumienie sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi
A. n*6 dB na oktawę.
B. n*12 dB na oktawę.
C. n*2 dB na oktawę.
D. n*4 dB na oktawę.
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Mając do dyspozycji asystenta na scenie, można skorzystać z jego pomocy w trakcie
A. ustawiania barwy dźwięku wzmacniacza gitarowego gitarzysty.
B. ustawiania proporcji sygnałów na głównych głośnikach.
C. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla na głównym nagłośnieniu.
D. rozmieszczania monitorów na scenie.
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Angielski skrót FOH oznacza
A. linie opóźniające.
B. główne nagłośnienie widowni.
C. linię basową.
D. sceniczne linie monitorowe.
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
High Cut oznacza filtr
A. pasmowozaporowy.
B. dolnozaporowy.
C. górnozaporowy.
D. pasmowoprzepustowy.
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu oznacz
A. wyłączenie urządzenia.
B. włączenie stanu uśpienia urządzenia.
C. ominięcie układu obróbki sygnału.
D. wyłączenie zasilania urządzenia.
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
Co oznacza określenie Phantom?
A. Zasilanie napięciem zmiennym urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego.
B. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych.
C. Zasilanie dla DI-Box"ów pasywnych.
D. Zasilanie napięciem stałym urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego.
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
Rozwinięcie skrótu DI-Box to
A. Direct Box.
B. Direct Insert Box.
C. Directional Inject Box.
D. Discrete Inject Box.
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Co oznacza określenie PFL?
A. Odsłuch po tłumiku.
B. Odsłuch Solo szyny Aux.
C. Odsłuch przed tłumikiem.
D. Odsłuch Solo szyny Master.