Zawód: Technik reklamy
Kategorie: Badania i analiza rynku Obsługa klienta i sprzedaż
W sprzedaży ważne jest, żeby klienta dobrze poznać i zbudować z nim zaufanie. To naprawdę kluczowa rzecz, która powinna być w każdej rozmowie. Jak sprzedawca zyska zaufanie, to później łatwiej mu będzie przejść do kolejnych kroków i zamknąć transakcję. Z moich obserwacji wynika, że ludzie chętniej kupują, gdy czują się swobodnie i ufają osobie, która im sprzedaje. Przykład? Gdy sprzedawca słucha klienta, pyta o jego potrzeby i oczekiwania, to świetny sposób na nawiązanie relacji. Fajnie też, żeby sprzedawcy dzielili się swoimi doświadczeniami w osobistych rozmowach, bo wtedy klienci zaczynają traktować ich jak partnerów, a nie tylko jak sprzedających. To podejście w budowaniu zaufania ma długofalowy wpływ. Klienci, którzy czują się dobrze, są bardziej lojalni i chętniej polecają usługi innym.