Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek wprowadzenia 5-minutowej przerwy po każdej godzinie pracy przy korzystaniu z monitora ekranowego pochodzi

A. z regulaminu pracy
B. z ogólnych przepisów bhp
C. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
D. z Kodeksu pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W metodzie analizy obciążenia statycznego przy użyciu OWAS, która ocenia wielkość obciążenia statycznego na miejscach pracy, pomija się

A. wartość obciążenia zewnętrznego
B. ustawienia zajmowane podczas wykonywania pracy
C. kod pozycji oraz kategorię oceny stanowiska
D. częstotliwości zmian pozycji oraz rytmu pracy
BPO.01 Pytanie 1043
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie formy mogą przyjąć szkolenia okresowe BHP?

A. prelekcji
B. warsztatów
C. konferencji
D. kursu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W urzędzie miasta w godzinach od 800 do 1600 jest zatrudnionych 134 pracowników, w tym 93 kobiety. Zgodnie z wyciągiem z załącznika do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w toaletach damskich powinny być zainstalowane umywalki w liczbie minimum

Wyciąg z załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 19. 2 Na każdych trzydziestu mężczyzn lub na każde dwadzieścia kobiet jednocześnie zatrudnionych przy pracach biurowych lub w warunkach zbliżonych do tych prac powinna przypadać co najmniej jedna umywalka, lecz nie mniej niż jedna umywalka przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 6
B. 4
C. 3
D. 5
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szatnie przepustowe należy zapewnić pracownikom na stanowisku

§ 16. 1. Szatnia przepustowa powinna być urządzona dla pracowników zatrudnionych przy pracach związanych ze stosowaniem lub wydzielaniem się substancji trujących, zakaźnych, promieniotwórczych, drażniących lub uczulających oraz innych substancji o nieprzyjemnym zapachu, a także przy pracach pylących, w wilgotnym i gorącym mikroklimacie lub powodujących intensywne brudzenie.
(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. piekarza.
B. kelnera.
C. sprzedawcy.
D. barmana.
BPO.01 Pytanie 1048
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowa o pracę zawarta na czas ograniczony lub na okres próbny dłuższy niż miesiąc, która zakończyłaby się po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu

A. do dnia porodu
B. do końca urlopu macierzyńskiego
C. do końca urlopu rodzicielskiego
D. do końca urlopu wychowawczego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy warunki wykonywanej pracy nie są zgodne z przepisami bhp i stanowią bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika, ten ostatni

A. może opuścić miejsce pracy
B. ma prawo wstrzymać się od pracy, niezwłocznie informując o tym swojego przełożonego
C. powinien kontynuować pracę, zachowując szczególną ostrożność
D. powinien zrezygnować z wykonywania swoich obowiązków
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Działania realizowane w celu wyeliminowania przyczyn istniejącej niezgodności lub innej niepożądanej okoliczności oraz zapobieżenia ich ponownemu wystąpieniu określa się mianem

A. korygującymi
B. prewencyjnymi
C. profilaktycznymi
D. zapobiegawczymi
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca musi wskazać zasady stosowania środków ochrony indywidualnej, zwłaszcza czas i sytuacje, w jakich powinny być stosowane. Środki ochrony indywidualnej stosuje się

A. co najmniej przez rok
B. tak długo, jak to jest określone w instrukcji producenta
C. do momentu utraty ich właściwości ochronnych
D. przynajmniej przez dwa lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik obsługujący maszynę szwalniczą - stebnówkę jest narażony na wibrację miejscową. Jaka częstotliwość drgań jest szczególnie niebezpieczna dla jego rąk?

Przykładowe częstotliwości rezonansowe niektórych narządów i ciała człowieka
Nazwa narząduCzęstotliwość rezonansowa w Hz
Kończyny górne3
Kręgosłup8
Głowa4,17 ÷ 25
Człowiek siedzący5 ÷ 12

A. 12 Hz
B. 8 Hz
C. 3 Hz
D. 25 Hz
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Sekretarka wykonuje swoje obowiązki w godzinach od 7.00 do 15.00. O 15.10, korzystając z urządzeń higieniczno-sanitarnych znajdujących się w zakładzie, poślizgnęła się i w wyniku upadku doznała złamania nogi. To zdarzenie

A. jest traktowane na równi z incydentem przy pracy
B. nie jest incydentem przy pracy
C. jest incydentem przy pracy
D. jest zdarzeniem w drodze z pracy do domu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W pracy kipera, czyli specjalisty zajmującego się organoleptyczną oceną i klasyfikowaniem różnych potraw i napojów (zwłaszcza win), kluczową rolę odgrywają zmysły

A. smaku, węchu i wzroku
B. dotyku, zapachu i wzroku
C. smaku i dotyku
D. dotyku, smaku i wzroku
BPO.01 Pytanie 1058
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nauką, która bada jak dostosować pracę do zdolności psychofizycznych ludzi, jest

A. psychofizyka
B. psychologia
C. higiena pracy
D. ergonomia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ograniczenie hałasu poprzez zmniejszenie propagacji fali akustycznej z miejsca źródłowego do innego stanowiska pracy osiąga się przez zastosowanie

A. tłumików dźwięku.
B. zmiany oporów tarcia elementów urządzenia.
C. ekranów akustycznych w miejscu pracy.
D. zmiany prędkości przepływu mediów w urządzeniu.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku naruszenia przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy lub norm przeciwpożarowych, nieusprawiedliwionego opuszczenia pracy, przyjścia do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywania alkoholu w czasie wykonywania obowiązków, pracodawca ma prawo nałożyć na pracownika

A. karę upomnienia lub karę nagany albo karę finansową
B. karę w postaci odebrania premii i przeniesienia na inne stanowisko
C. wyłącznie karę upomnienia oraz karę nagany
D. tylko karę finansową
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Opis miejsca pracy, dane dotyczące identyfikacji zagrożeń, ocena parametrów ryzyka oraz jego klasyfikacja, a także środki ochrony zbiorowej i osobistej potrzebne do redukcji ryzyka zawodowego to składniki

A. instrukcji bezpieczeństwa w zakładzie
B. dokumentacji z postępowania powypadkowego
C. instrukcji stanowiskowej
D. dokumentacji oceny ryzyka zawodowego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik zajmujący się ubojem trzody chlewnej, korzystający z piły tarczowej, narażony jest na

A. porażenie prądem elektrycznym, wibracje, zapylenie
B. hałas, wibracje, urazy mechaniczne
C. porażenie prądem elektrycznym, zapylenie, hałas
D. hałas, urazy mechaniczne, wysoką temperaturę
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę jest zasadne, jeśli pracownik

A. nie zgodził się na uczestnictwo w szkoleniu bhp
B. jest zatrudniony na pół etatu
C. przedłożył dokument o niepełnosprawności
D. nie chciał przystąpić do związków zawodowych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W roku 2015 ponad 60% incydentów w pracy w sektorze rolniczym było spowodowanych upadkami, pochwyceniem i uderzeniem przez ruchome elementy maszyn i urządzeń, czyli czynnikami

A. szkodliwymi
B. psychofizycznymi
C. niebezpiecznymi
D. uciążliwymi
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Celem badania oraz oceny obciążenia psychicznego pracownika na miejscu pracy nie jest

A. optymalizacja procesów w celu zminimalizowania obciążenia psychicznego
B. dostosowanie miejsca pracy do preferencji pracownika
C. ulepszenie efektywności pracy poprzez usunięcie występujących błędów
D. dostosowanie toku produkcji do możliwości pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak zapewnienia pracownikowi środków ochrony indywidualnej, jak również dostarczenie takich środków, które nie spełniają wymogów oceny zgodności, stanowi wykroczenie, za które grozi

A. nawiązka
B. kara grzywny
C. kara ograniczenia wolności
D. mandat