Filtrowanie pytań
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. z regulaminu pracy
B. z ogólnych przepisów bhp
C. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
D. z Kodeksu pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W metodzie analizy obciążenia statycznego przy użyciu OWAS, która ocenia wielkość obciążenia statycznego na miejscach pracy, pomija się
A. wartość obciążenia zewnętrznego
B. ustawienia zajmowane podczas wykonywania pracy
C. kod pozycji oraz kategorię oceny stanowiska
D. częstotliwości zmian pozycji oraz rytmu pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie formy mogą przyjąć szkolenia okresowe BHP?
A. prelekcji
B. warsztatów
C. konferencji
D. kursu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W urzędzie miasta w godzinach od 800 do 1600 jest zatrudnionych 134 pracowników, w tym 93 kobiety. Zgodnie z wyciągiem z załącznika do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w toaletach damskich powinny być zainstalowane umywalki w liczbie minimum
| Wyciąg z załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. |
| § 19. 2 Na każdych trzydziestu mężczyzn lub na każde dwadzieścia kobiet jednocześnie zatrudnionych przy pracach biurowych lub w warunkach zbliżonych do tych prac powinna przypadać co najmniej jedna umywalka, lecz nie mniej niż jedna umywalka przy mniejszej liczbie zatrudnionych. |
A. 6
B. 4
C. 3
D. 5
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W skład fizycznych czynników w miejscu pracy wchodzą
A. pole elektromagnetyczne
B. bakterie
C. czas pracy
D. substancje uczulające
BPO.01 Pytanie 1046
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Szatnie przepustowe należy zapewnić pracownikom na stanowisku
| § 16. 1. Szatnia przepustowa powinna być urządzona dla pracowników zatrudnionych przy pracach związanych ze stosowaniem lub wydzielaniem się substancji trujących, zakaźnych, promieniotwórczych, drażniących lub uczulających oraz innych substancji o nieprzyjemnym zapachu, a także przy pracach pylących, w wilgotnym i gorącym mikroklimacie lub powodujących intensywne brudzenie. |
| (rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami) |
A. piekarza.
B. kelnera.
C. sprzedawcy.
D. barmana.
BPO.01 Pytanie 1047
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie z wymienionych środków organizacyjnych przyczyniają się do redukcji wypadków na budowach?
A. Rusztowania systemowe
B. Pasy i szelki bezpieczeństwa
C. Pomosty robocze i bariery ochronne
D. Nadzór i kontrola
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Umowa o pracę zawarta na czas ograniczony lub na okres próbny dłuższy niż miesiąc, która zakończyłaby się po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu
A. do dnia porodu
B. do końca urlopu macierzyńskiego
C. do końca urlopu rodzicielskiego
D. do końca urlopu wychowawczego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Rzeźnik powinien być wyposażony w odzież ochronną, która chroni przed
A. szkodliwymi pyłami
B. substancjami chemicznymi
C. urazami mechanicznymi
D. wysokimi temperaturami
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji, gdy warunki wykonywanej pracy nie są zgodne z przepisami bhp i stanowią bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika, ten ostatni
A. może opuścić miejsce pracy
B. ma prawo wstrzymać się od pracy, niezwłocznie informując o tym swojego przełożonego
C. powinien kontynuować pracę, zachowując szczególną ostrożność
D. powinien zrezygnować z wykonywania swoich obowiązków
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Działania realizowane w celu wyeliminowania przyczyn istniejącej niezgodności lub innej niepożądanej okoliczności oraz zapobieżenia ich ponownemu wystąpieniu określa się mianem
A. korygującymi
B. prewencyjnymi
C. profilaktycznymi
D. zapobiegawczymi
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca musi wskazać zasady stosowania środków ochrony indywidualnej, zwłaszcza czas i sytuacje, w jakich powinny być stosowane. Środki ochrony indywidualnej stosuje się
A. co najmniej przez rok
B. tak długo, jak to jest określone w instrukcji producenta
C. do momentu utraty ich właściwości ochronnych
D. przynajmniej przez dwa lata
BPO.01 Pytanie 1053
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Co grozi pracodawcy, który, ignorując swoje obowiązki, nie poinformuje odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora o wypadku śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym, zgodnie z kodeksem pracy?
A. ograniczenia wolności
B. upomnienia
C. pozbawienia wolności
D. grzywny
BPO.01 Pytanie 1054
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik obsługujący maszynę szwalniczą - stebnówkę jest narażony na wibrację miejscową. Jaka częstotliwość drgań jest szczególnie niebezpieczna dla jego rąk?
| Przykładowe częstotliwości rezonansowe niektórych narządów i ciała człowieka | |
|---|---|
| Nazwa narządu | Częstotliwość rezonansowa w Hz |
| Kończyny górne | 3 |
| Kręgosłup | 8 |
| Głowa | 4,17 ÷ 25 |
| Człowiek siedzący | 5 ÷ 12 |
A. 12 Hz
B. 8 Hz
C. 3 Hz
D. 25 Hz
BPO.01 Pytanie 1055
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wypadkiem, który wystąpił w nietypowych warunkach, jest wypadek
A. przy realizacji umowy o dzieło
B. w czasie udzielania świadczeń przez wolontariusza
C. w trakcie imprezy zakładowej
D. zdarzenie mające miejsce podczas "załatwiania spraw osobistych" w godzinach pracy
BPO.01 Pytanie 1056
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Sekretarka wykonuje swoje obowiązki w godzinach od 7.00 do 15.00. O 15.10, korzystając z urządzeń higieniczno-sanitarnych znajdujących się w zakładzie, poślizgnęła się i w wyniku upadku doznała złamania nogi. To zdarzenie
A. jest traktowane na równi z incydentem przy pracy
B. nie jest incydentem przy pracy
C. jest incydentem przy pracy
D. jest zdarzeniem w drodze z pracy do domu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W pracy kipera, czyli specjalisty zajmującego się organoleptyczną oceną i klasyfikowaniem różnych potraw i napojów (zwłaszcza win), kluczową rolę odgrywają zmysły
A. smaku, węchu i wzroku
B. dotyku, zapachu i wzroku
C. smaku i dotyku
D. dotyku, smaku i wzroku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Nauką, która bada jak dostosować pracę do zdolności psychofizycznych ludzi, jest
A. psychofizyka
B. psychologia
C. higiena pracy
D. ergonomia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wykorzystując metodę PHA (Preliminary Hazard Analysis), przeprowadza się analizę miejsc pracy pod kątem
A. mikroklimatu
B. organizacji pracy
C. ergonomii
D. ryzyka zawodowego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na każdym egzemplarzu indywidualnego środka ochrony powinno być umieszczone w sposób wyraźny, czytelny oraz odporne na zatarcie
A. oznaczenie UE
B. znak producenta
C. oznaczenie CE
D. znak pracodawcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W kontekście pracy przy komputerze, do najważniejszych czynników uciążliwych zalicza się przede wszystkim
A. pole elektrostatyczne
B. promieniowanie jonizacyjne
C. promieniowanie elektromagnetyczne
D. wymuszoną postawę podczas pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ograniczenie hałasu poprzez zmniejszenie propagacji fali akustycznej z miejsca źródłowego do innego stanowiska pracy osiąga się przez zastosowanie
A. tłumików dźwięku.
B. zmiany oporów tarcia elementów urządzenia.
C. ekranów akustycznych w miejscu pracy.
D. zmiany prędkości przepływu mediów w urządzeniu.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Według normy minimalny poziom natężenia oświetlenia dla miejsc pracy z komputerem wynosi
A. 500 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 300 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku naruszenia przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy lub norm przeciwpożarowych, nieusprawiedliwionego opuszczenia pracy, przyjścia do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywania alkoholu w czasie wykonywania obowiązków, pracodawca ma prawo nałożyć na pracownika
A. karę upomnienia lub karę nagany albo karę finansową
B. karę w postaci odebrania premii i przeniesienia na inne stanowisko
C. wyłącznie karę upomnienia oraz karę nagany
D. tylko karę finansową
BPO.01 Pytanie 1065
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Opis miejsca pracy, dane dotyczące identyfikacji zagrożeń, ocena parametrów ryzyka oraz jego klasyfikacja, a także środki ochrony zbiorowej i osobistej potrzebne do redukcji ryzyka zawodowego to składniki
A. instrukcji bezpieczeństwa w zakładzie
B. dokumentacji z postępowania powypadkowego
C. instrukcji stanowiskowej
D. dokumentacji oceny ryzyka zawodowego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurach temperatura powinna być
A. dostosowana do wieku zatrudnionych.
B. wyższa od 18°C.
C. wyższa od 14°C.
D. dostosowana do płci zatrudnionych.
BPO.01 Pytanie 1067
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zdarzenie uznawane jest za śmiertelny wypadek w pracy, jeśli zgon pracownika wystąpił
A. w ciągu 3 miesięcy od tego incydentu
B. w ciągu 12 miesięcy od tego incydentu
C. w ciągu 1 miesiąca od tego incydentu
D. w ciągu 6 miesięcy od tego incydentu
BPO.01 Pytanie 1068
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wypadek zbiorowy to zdarzenie, w którym w wyniku tego samego incydentu
A. doznały co najmniej 2 osoby
B. doznało co najmniej 10 osób
C. doznały co najmniej 3 osoby
D. doznało co najmniej 5 osób
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na opakowaniu produktu umieszczono przedstawiony poniżej znak (tło znaku: pomarańczowe). Ostrzega on, że zawarty wewnątrz produkt jest

A. żrący.
B. utleniający.
C. toksyczny.
D. drażniący.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na zakażenie wirusowym zapaleniem wątroby typu A lub B szczególnie narażony jest
A. młynarz
B. kuśnierz
C. pracownik biura
D. personel medyczny
BPO.01 Pytanie 1071
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik zajmujący się ubojem trzody chlewnej, korzystający z piły tarczowej, narażony jest na
A. porażenie prądem elektrycznym, wibracje, zapylenie
B. hałas, wibracje, urazy mechaniczne
C. porażenie prądem elektrycznym, zapylenie, hałas
D. hałas, urazy mechaniczne, wysoką temperaturę
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę jest zasadne, jeśli pracownik
A. nie zgodził się na uczestnictwo w szkoleniu bhp
B. jest zatrudniony na pół etatu
C. przedłożył dokument o niepełnosprawności
D. nie chciał przystąpić do związków zawodowych
BPO.01 Pytanie 1073
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką minimalną wysokość powinno mieć pomieszczenie do stałej pracy, w którym obecne są czynniki szkodliwe dla zdrowia?
A. 4,5 m
B. 3,0 m
C. 3,3 m
D. 2,5 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W roku 2015 ponad 60% incydentów w pracy w sektorze rolniczym było spowodowanych upadkami, pochwyceniem i uderzeniem przez ruchome elementy maszyn i urządzeń, czyli czynnikami
A. szkodliwymi
B. psychofizycznymi
C. niebezpiecznymi
D. uciążliwymi
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z określonych poziomów ryzyka zawodowego w pięciostopniowej skali jest traktowany jako nieakceptowalny?
A. 4
B. 1
C. 2
D. 3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Z reguły organizm ludzki nie reaguje negatywnie, jeżeli wartość prądu przemiennego przechodzącego przez ciało jest niższa niż
A. 0,5 mA
B. 5,0 mA
C. 10 mA
D. 50 mA
BPO.01 Pytanie 1077
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Lista zajęć uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w stanie błogosławionym oraz matek karmiących znajduje się
A. w Kodeksie pracy
B. w rozporządzeniu Rady Ministrów
C. w rozporządzeniu o służbie bhp
D. w ustawie o ochronie pracy kobiet
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Celem badania oraz oceny obciążenia psychicznego pracownika na miejscu pracy nie jest
A. optymalizacja procesów w celu zminimalizowania obciążenia psychicznego
B. dostosowanie miejsca pracy do preferencji pracownika
C. ulepszenie efektywności pracy poprzez usunięcie występujących błędów
D. dostosowanie toku produkcji do możliwości pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Brak zapewnienia pracownikowi środków ochrony indywidualnej, jak również dostarczenie takich środków, które nie spełniają wymogów oceny zgodności, stanowi wykroczenie, za które grozi
A. nawiązka
B. kara grzywny
C. kara ograniczenia wolności
D. mandat
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Obciążenie psychiczne i nerwowe to element
A. psychofizyczny
B. fizyczny
C. chemiczny
D. biologiczny