Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 1 041
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Robotnik budowlany, który pracował na rusztowaniu, spadł z niego w trakcie wykonywania zadań i zmarł na miejscu. Po przeprowadzeniu analizy stwierdzono, że znajdował się pod działaniem alkoholu i substancji psychotropowych. W takiej sytuacji rodzina ubezpieczonego, który zmarł

A. uzyska zasiłek chorobowy
B. zostaje pozbawiona możliwości ubiegania się o świadczenia z tytułu wypadku przy pracy
C. nie otrzyma jednorazowej rekompensaty
D. zachowuje prawo do świadczeń z tytułu wypadku przy pracy
BPO.01 Pytanie 1 042
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Biuro księgowej pracującej w przedsiębiorstwie zajmującym się budową maszyn rolniczych zlokalizowane jest blisko hali pras mechanicznych. Jakie rozwiązanie może zredukować problem nadmiernego narażenia księgowej na wibracje i hałas?

A. wyposażenie księgowej w ochronniki słuchu
B. zalecenie stosowania częstych przerw w pracy
C. instalacja kabiny dźwiękoizolacyjnej
D. przeniesienie biura jak najdalej od hali pras
BPO.01 Pytanie 1 043
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z danymi podanymi w tabeli, pracownicy usuwający śnieg z dachu powinni być wyposażeni

Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
L.p.Środki ochrony indywidualnej
1Środki ochrony przed upadkiem z wysokościuprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe
linki bezpieczeństwa
amortyzatory
urządzenia samohamowne
inne środki chroniące przed upadkiem z wysokości
2Środki izolujące cały organizmśrodki z doprowadzeniem powietrza
środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego
środki umożliwiające doprowadzenie powietrza lub stosowanie sprzętu ochrony układu oddechowego

A. w środki chroniące przed upadkiem z wysokości i sprzęt ochrony układu oddechowego.
B. w środki z doprowadzeniem powietrza i linki bezpieczeństwa.
C. w uprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe.
D. w środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego.
BPO.01 Pytanie 1 044
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do ryzyk związanych z uciążliwościami pracy nie wlicza się

A. przymusowa postawa ciała
B. nadzwyczajny wysiłek fizyczny
C. niewystarczające oświetlenie na stanowisku pracy
D. promieniowanie elektromagnetyczne
BPO.01 Pytanie 1 045
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dygestorium montowane jest jako

A. część systemu wentylacji nawiewnej, przez którą powietrze wydobywa się z wentylowanej przestrzeni
B. oszklona szafa, połączona z systemem odciągów miejscowych i przeznaczona do wykonywania prac z substancjami niebezpiecznymi lub łatwopalnymi
C. część instalacji miejscowej nawiewnej, umieszczona tuż nad źródłem wydobywania się zanieczyszczeń powietrza
D. wymiennik ciepła służący do bezpośredniego ogrzewania powietrza
BPO.01 Pytanie 1 046
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas projektowania miejsc pracy ważne jest, aby zapewnić takie warunki, które będą minimalizować obciążenie i zmęczenie pracownika. Jakie to zadanie?

A. higieny pracy
B. ergonomii korekcyjnej
C. ergonomii koncepcyjnej
D. profilaktyki zagrożeń
BPO.01 Pytanie 1 047
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy zajmujący się bhp, podczas realizacji swoich zadań zawodowych, powinni korzystać z właściwych środków ochrony osobistej. Do noszenia kasków ochronnych są zobowiązani w trakcie kontroli przeprowadzanej

A. w magazynie.
B. w spawalni.
C. w hali wtryskarek.
D. na budowie.
BPO.01 Pytanie 1 048
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy, upoważnieni do wykonywania robót budowlanych z użyciem materiałów wybuchowych,

Rozdział 19
Roboty budowlane wykonywane z użyciem materiałów wybuchowych

§ 246. 1. Kierownik budowy jest obowiązany zapoznać wszystkie osoby, uczestniczące w organizacji i realizacji robót budowlanych wykonywanych z użyciem materiałów wybuchowych, z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującymi tych robót.

2. Pracownicy, przed przystąpieniem do wykonywania robót, o których mowa w ust. 1, po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy - potwierdzają pisemnie, że zostali do tych robót odpowiednio przygotowani.

Źródło: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z dnia 19 marca 2003 r.)

A. nie zapoznają się z przepisami i zasadami bhp ponieważ już je znają.
B. po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bhp przystępują do pracy.
C. po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bhp potwierdzają to pisemnie.
D. po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bhp informują przełożonego.
BPO.01 Pytanie 1 049
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z zasadami odbywania praktyk zawodowych, zezwala się na zatrudnianie przy spawaniu, nie przekraczając 3 godzin dziennie oraz 60 godzin w trakcie całego okresu kształcenia zawodowego?

A. chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
B. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
C. chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
D. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
BPO.01 Pytanie 1 050
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W pomieszczeniu stałej pracy, którego wysokość jest równa 7 m, a pole powierzchni podłogi wynosi 30 m2, maszyny zajmują 5 m2. Określ, na podstawie zamieszczonego przepisu, maksymalną liczbę pracowników, którą może zatrudnić pracodawca w tym pomieszczeniu.

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy
i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych
przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
§ 19. 1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń
pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań
bezpieczeństwa i higieny pracy,
z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy,
stosowanych technologii oraz czasu
przebywania pracowników w tych
pomieszczeniach.
2. Na każdego z pracowników jednocześnie
zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy
powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej
objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2
wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez
urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. 10
B. 15
C. 13
D. 12
BPO.01 Pytanie 1 051
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie danych z tabeli zawierającej wyniki pomiarów zanieczyszczeń powietrza wskaż czynnik, którego stężenie przekroczyło dopuszczalną wartość.

Nazwa substancjiZmierzone wartości stężeń w μg/m³
w odniesieniu do roku
Dopuszczalne wartości stężeń w μg/m³
w odniesieniu do roku
Dwutlenek azotu3540
Dwutlenek siarki4540
Pył zawieszony PM104550
Tlenek węgla15002000

A. Tlenek węgla.
B. Dwutlenek azotu.
C. Pył zawieszony PM 10.
D. Dwutlenek siarki.
BPO.01 Pytanie 1 052
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeżeli warunki pracy są niezgodne z przepisami bhp i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika, pracownik

A. powinien kontynuować pracę, zachowując szczególną ostrożność
B. ma prawo wstrzymać się od realizacji pracy, niezwłocznie informując o tym swojego przełożonego
C. może opuścić miejsce zatrudnienia
D. powinien zaniechać wykonywania pracy
BPO.01 Pytanie 1 053
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Krzesło przeznaczone do stanowiska pracy z monitorem ekranowym powinno mieć możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia

A. w prawo, w lewo
B. do tyłu, w prawo, w lewo
C. do przodu, w prawo, w lewo
D. do przodu, do tyłu
BPO.01 Pytanie 1 054
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany pracownik to osoba w jakim wieku?

A. od 18 do 20 lat
B. do 16 lat
C. do 18 lat
D. od 16 do 18 lat
BPO.01 Pytanie 1 055
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Oceny ryzyka zawodowego powinny być dokonane

A. wyłącznie tam, gdzie w miejscach pracy występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
B. na wszystkich miejscach pracy
C. na stanowiskach pracy o szczególnie dużym ryzyku
D. jedynie tam, gdzie na stanowiskach występują czynniki uciążliwe dla zdrowia
BPO.01 Pytanie 1 056
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przed rozpoczęciem pracy na nowym stanowisku nie jest wymagane przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego dla

A. pracownika przenoszonego na inne stanowisko
B. ucznia odbywającego praktyczną naukę zawodu oraz studenta biorącego udział w praktyce studenckiej
C. osoby zatrudnionej na stanowisku robotniczym, na którym mogą występować czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia
D. pracownika biurowego, który przyjmuje dodatkowe obowiązki biurowe
BPO.01 Pytanie 1 057
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W budynku zaprojektowano pomieszczenia stałej pracy biurowej dla 7 pracowników. Wysokość pomieszczenia powinna wynosić

Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy:
§19.1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.
2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m² wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).
§20.1. Wysokość pomieszczeń stałej pracy nie może być mniejsza niż:
1)3m. w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;
2)3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
3. Wysokość pomieszczeń, o których jest mowa w ust.1, może być zmniejszona do:
1)2,5 m w świetle:
a)jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia.
4. Wysokość pomieszczenia czasowej pracy nie może być mniejsza niż:
1)2,2 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;
2)2,5 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.

A. 3,3 m
B. 2,2 m
C. 3,0 m
D. 2,5 m
BPO.01 Pytanie 1 058
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zdarzenie uznawane jest za śmiertelny wypadek w pracy, jeśli zgon pracownika wystąpił

A. w ciągu 1 miesiąca od tego incydentu
B. w ciągu 6 miesięcy od tego incydentu
C. w ciągu 12 miesięcy od tego incydentu
D. w ciągu 3 miesięcy od tego incydentu
BPO.01 Pytanie 1 059
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przepisy chroniące środowisko ograniczają emisję różnych pyłów do atmosfery. Najskuteczniejsze usuwanie pyłów ze spalin odlotowych można osiągnąć przy użyciu

A. multicyklonów
B. filtrów zwężkowych
C. filtrów tkaninowych
D. elektrofiltrów
BPO.01 Pytanie 1 060
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaźnik siły chłodzenia (WCI) definiuje mikroklimat

A. chłodny
B. upał
C. neutralny
D. umiarkowany
BPO.01 Pytanie 1 061
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Okresowe szkolenie nie powinno być prowadzone w formie samokształcenia kierowanego dla pracowników

A. administracyjno-biurowych
B. zatrudnionych na stanowiskach robotniczych
C. wykonujących zadania służby bhp
D. inżynieryjno-technicznych
BPO.01 Pytanie 1 062
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zaadaptowaniem narzędzi, urządzeń oraz warunków pracy do wymagań i zdolności pracownika zajmuje się

A. ekonomia pracy
B. higiena pracy
C. ergonomia pracy
D. fizjologia pracy
BPO.01 Pytanie 1 063
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie środki należy wykorzystać do gaszenia napięciowych silników elektrycznych?

A. Koce do gaszenia
B. Gaśnice oznaczone literą A
C. Gaśnice oznaczone literą E
D. Piasek mokry
BPO.01 Pytanie 1 064
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, kto nie informuje zgodnie z obowiązkiem odpowiedniego okręgowego inspektora pracy oraz prokuratura o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy, może zostać ukarany

A. grzywna
B. ograniczenie wolności
C. utrata zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej
D. pozbawienie wolności
BPO.01 Pytanie 1 065
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do czynników niebezpiecznych występujących w trakcie obsługi stacjonarnej pilarki tarczowej do cięcia drewna zalicza się

A. zjawisko stroboskopowe.
B. hałas oraz pyły.
C. napięcie elektryczne w przewodzie zasilającym.
D. wibracje ostrzy tarczy pilarskiej.
BPO.01 Pytanie 1 066
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kwestie dotyczące sposobu oraz procedury ustalania przyczyn i okoliczności wypadków w pracy regulowane są przez

A. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
B. Kodeks pracy i rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
C. Kodeks pracy i rozporządzenie Rady Ministrów
D. dyrektywa europejska dotycząca bhp
BPO.01 Pytanie 1 067
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który typ oprogramowania komputerowego, będącego elementem pakietu biurowego, sprawdzi się najlepiej w trakcie szkoleń BHP, aby zobrazować standardowe miejsca zagrożeń występujące w miejscach pracy?

A. Edytor tekstu
B. Baza danych
C. Arkusz kalkulacyjny
D. Program do prezentacji
BPO.01 Pytanie 1 068
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania należy podjąć w przypadku udzielania pomocy osobie zatrutej gazami?

A. wyniesieniu poszkodowanego z obszaru zagrożenia i wezwaniu lekarza, a w przypadku ustania funkcji oddechowych na rozpoczęciu reanimacji poprzez wykonywanie ucisków klatki piersiowej
B. powiadomieniu osoby odpowiedzialnej i oczekiwanie na instrukcje
C. przeniesieniu poszkodowanego w miejsce z dostępem do świeżego powietrza i zastosowaniu sztucznego oddychania
D. niezwłocznym przystąpieniu do resuscytacji
BPO.01 Pytanie 1 069
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dokumentacja powypadkowa powinna zawierać

A. Wyniki badań lekarskich wszystkich pracowników
B. Prognozy pogody na dzień wypadku
C. Imiona i nazwiska wszystkich świadków
D. Dokładny opis zdarzenia oraz jego przyczyn
BPO.01 Pytanie 1 070
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nieodpowiednie i nadmierne obciążenie układu ruchu w związku z wykonywaniem pracy zawodowej prowadzi do

A. dolegliwości układu mięśniowo-szkieletowego
B. zwiększenia efektywności organizmu
C. dolegliwości układu oddechowego
D. pogorszenia widzenia i słuchu
BPO.01 Pytanie 1 071
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką metodą dokonuje się oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego pracownika na danym stanowisku pracy?

A. O WAS
B. RISK SCORE
C. JSA
D. PHA
BPO.01 Pytanie 1 072
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji zmian w technologii oraz organizacji pracy konieczne jest przeprowadzenie szkolenia

A. okresowego
B. indywidualnego
C. ogólnego
D. stanowiskowego
BPO.01 Pytanie 1 073
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W metodzie analizy obciążenia statycznego przy użyciu OWAS, która ocenia wielkość obciążenia statycznego na miejscach pracy, pomija się

A. kod pozycji oraz kategorię oceny stanowiska
B. wartość obciążenia zewnętrznego
C. ustawienia zajmowane podczas wykonywania pracy
D. częstotliwości zmian pozycji oraz rytmu pracy
BPO.01 Pytanie 1 074
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas, w którym kobieta w stanie błogosławionym może pracować przy monitorze ekranowym w ciągu dnia, wynosi

A. 2 godzin
B. 5 godzin
C. 4 godzin
D. 6 godzin
BPO.01 Pytanie 1 075
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zachowanie pracownika polegające na celowym wykonywaniu niebezpiecznych działań bez wymaganych zabezpieczeń, w sytuacji wystąpienia wypadku w pracy, jest przyczyną

A. organizacyjnej
B. technicznej
C. losowej
D. ludzkiej
BPO.01 Pytanie 1 076
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na wysokościach mogą pracować jedynie osoby mające aktualne zaświadczenie lekarskie, które potwierdza brak przeciwwskazań do wykonywania tej pracy. Wydając skierowanie na badania lekarskie pracownika pracującego na rusztowaniach, należy zaznaczyć, że wykonuje on prace na wysokości

A. powyżej 2 m
B. do 2 m
C. powyżej 3 m
D. powyżej 1 m
BPO.01 Pytanie 1 077
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Formuła R = S • E • P jest wykorzystywana do oceny stopnia ryzyka w metodzie

A. Risk Score
B. Wykres Ryzyka
C. PHA
D. Pięciu Kroków
BPO.01 Pytanie 1 078
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownikowi przysługują napoje chłodzące do picia bez względu na charakter pracy jaką wykonuje, w przypadku, gdy

Fragment ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 maja 1996 r.
w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów.
(Dz. U. Nr 60, poz. 279):
Pracodawca zapewnia napoje pracownikom zatrudnionym:
1) w warunkach gorącego mikroklimatu, charakteryzującego się wartością wskaźnika obciążenia termicznego (WBGT) powyżej 25°C,
2) w warunkach mikroklimatu zimnego, charakteryzującego się wartością wskaźnika siły chłodzącej powietrza (WCI) powyżej 1000,
3) przy pracach na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia poniżej 10°C lub powyżej 25°C,
4) przy pracach związanych z wysiłkiem fizycznym, powodującym w ciągu zmiany roboczej efektywny wydatek energetyczny organizmu powyżej 1500 kcal (6280 kJ) u mężczyzn i 1000 kcal (4187 kJ) u kobiet,
5) na stanowiskach pracy, na których temperatura spowodowana warunkami atmosferycznymi przekracza 28°C.

A. praca odbywa się w okresie letnim na otwartej przestrzeni.
B. z powodu warunków atmosferycznych temperatura na stanowisku pracy przekracza 28°C
C. pracownik wykonuje ciężką pracę fizyczną.
D. nie działają urządzenia klimatyzacyjne.
BPO.01 Pytanie 1 079
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Długie przerwy na relaks w trakcie pracy są zalecane przy

A. pracach szczególnie uciążliwych lub w skrajnie niekorzystnych warunkach środowiskowych
B. wykonywaniu pracy o charakterze monotonnym
C. pracy wiążącej się z długotrwałym siedzeniem
D. pracy wymagającej pobytu na świeżym powietrzu
BPO.01 Pytanie 1 080
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany pracownik nabywa prawo do urlopu wypoczynkowego po upływie

A. 6 miesięcy od daty rozpoczęcia pierwszej pracy, w wymiarze 26 dni roboczych
B. miesiąca od chwili rozpoczęcia pierwszej pracy, w wymiarze 2 dni roboczych
C. miesiąca od momentu rozpoczęcia pierwszej pracy, w wymiarze 20 dni roboczych
D. 6 miesięcy od chwili rozpoczęcia pierwszej pracy, w wymiarze 12 dni roboczych
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły