Wskaż funkcję JavaScript, za pomocą której można obliczyć połowę kwadratu liczby przekazanej jako argument.
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Funkcja 'wynik' w postaci 'function wynik(a) { return a*a/2; }' poprawnie oblicza połowę kwadratu liczby 'a', co można zapisać matematycznie jako (a^2)/2. Takie podejście jest zgodne z definicją funkcji w programowaniu, gdzie argument 'a' jest przekazywany jako parametr, a następnie wykorzystany w obliczeniach. Przykładowo, jeśli przekazalibyśmy liczbę 4, wynik funkcji wyniósłby (4*4)/2 = 8. W praktycznych zastosowaniach, takie obliczenia mogą być przydatne w różnych dziedzinach, jak grafika komputerowa, gdzie oblicza się pola powierzchni, czy inżynieria, gdzie analizuje się różne parametry techniczne. Użycie operatora mnożenia i dzielenia zapewnia, że wyniki są zgodne z oczekiwaniami matematycznymi, co jest zgodne z najlepszymi praktykami programistycznymi, polegającymi na precyzyjnym oddzieleniu operacji arytmetycznych i dbałości o czytelność kodu.
W analizie niepoprawnych odpowiedzi można zauważyć kilka typowych pomyłek, które prowadzą do błędnych obliczeń. Pierwsza z odpowiedzi, 'function wynik(a) { return a/2+a/2; }', jest myląca, ponieważ ta funkcja w rzeczywistości wykonuje dodawanie dwóch połówek liczby, co prowadzi do uzyskania wartości równiej 'a', a nie połowy kwadratu. W ten sposób nie realizuje postawionego celu. Druga propozycja, 'function wynik(a) { return a*2/2; }', również nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Ta funkcja najpierw mnoży 'a' przez 2, a następnie dzieli przez 2, co ponownie prowadzi do wartości równej 'a'. Takie podejście jest nieefektywne i nie spełnia wymogów zadania. Kolejna odpowiedź, 'function wynik(a) { return 2*a/a; }', jest całkowicie błędna, ponieważ ta funkcja po prostu zwraca wartość 2, niezależnie od wartości 'a', co jest niezgodne z definicją obliczania połowy kwadratu liczby. W każdym z przypadków dostrzegamy brak zrozumienia podstawowych operacji arytmetycznych oraz ich zastosowania w kontekście funkcji. Typowym błędem jest skupienie się na manipulacji wartością 'a', zamiast zrozumienia, że celem jest obliczenie kwadratu tej liczby, a następnie podzielenie wyniku przez 2, co jest kluczowym elementem zadania.