Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 81
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie są czynniki mogące stanowić zagrożenie?

A. pole lub promieniowanie elektromagnetyczne o częstotliwości w zakresie 0 Hz-300 GHz
B. pyły i dymy ze spawania wraz z substancjami niebezpiecznymi
C. substancje i materiały wybuchowe oraz łatwopalne, np. tlenki, metale
D. mikroklimat zimny oraz gorący w chłodniach i piekarniach
BPO.01 Pytanie 82
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek wprowadzenia 5-minutowej przerwy po każdej godzinie pracy przy używaniu monitora ekranowego wynika

A. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
B. z regulaminu pracy
C. z ogólnych regulacji bhp
D. z kodeksu pracy
BPO.01 Pytanie 83
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie schorzenie zawodowe może wystąpić u osoby pracującej z młotem pneumatycznym, wiertarką udarową lub szlifierką elektryczną?

A. Choroba wibracyjna
B. Przewlekłe zapalenie kaletki stawowej
C. Zespół cieśni nadgarstka
D. Pylica azbestowa
BPO.01 Pytanie 84
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do przeszkód w kształceniu dorosłych nie zalicza się

A. niedoboru pewności siebie
B. braku chęci do nauki
C. niskiego lub wysokiego poczucia własnej wartości
D. pozytywnego podejścia do nauki
BPO.01 Pytanie 85
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W metodzie analizy obciążenia statycznego przy użyciu OWAS, która ocenia wielkość obciążenia statycznego na miejscach pracy, pomija się

A. kod pozycji oraz kategorię oceny stanowiska
B. ustawienia zajmowane podczas wykonywania pracy
C. częstotliwości zmian pozycji oraz rytmu pracy
D. wartość obciążenia zewnętrznego
BPO.01 Pytanie 86
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ustal, który plan zajęć młodocianego pracownika w czasie jednego roboczego dnia został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami

Kodeks pracy

Art.2005 § 2.

Tygodniowy wymiar czasu pracy młodocianego w okresie odbywania zajęć szkolnych nie może przekraczać 12 godzin. W dniu uczestniczenia w zajęciach szkolnych wymiar czasu pracy młodocianego nie może przekraczać 2 godzin.

A. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 4 godziny praktyki.
B. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 2 godziny praktyki.
C. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 5 godzin praktyki.
D. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 3 godziny praktyki.
BPO.01 Pytanie 87
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przystosowaniem narzędzi, urządzeń, maszyn, technologii oraz przedmiotów codziennego użytku do potrzeb oraz wymagań fizjologicznych, psychicznych i społecznych człowieka zajmuje się

A. logistyka
B. ergonomia
C. profilaktyka
D. alokacja
BPO.01 Pytanie 88
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką minimalną liczbę pracowników musi zatrudniać pracodawca, aby był zobowiązany do utworzenia służby bhp?

A. 20
B. 100
C. 75
D. 50
BPO.01 Pytanie 89
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta karmiąca piersią może na swój wniosek skorzystać z prawa do połączenia przerw w pracy na karmienie dziecka. Przerwa o jakiej łącznej długości będzie przysługiwała kobiecie karmiącej jedno dziecko?

Art. 187 Kodeks pracy
§ 1. Pracownica karmiąca dziecko piersią ma prawo do dwóch półgodzinnych przerw w pracy wliczanych do czasu pracy. Pracownica karmiąca więcej niż jedno dziecko ma prawo do dwóch przerw w pracy po 45 minut każda. Przerwy na karmienie mogą być na wniosek pracownicy udzielane łącznie.

A. półtorej godziny.
B. jedną godzinę.
C. dwie godziny.
D. pół godziny.
BPO.01 Pytanie 90
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudnienie kobiety w ciąży w godzinach nocnych jest

A. dopuszczalne za jej zgodą
B. zakazane
C. dozwolone, jeżeli nie występują przeciwwskazania zdrowotne
D. możliwe do 2 godzin
BPO.01 Pytanie 91
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik nie ma prawa do jednorazowego odszkodowania w przypadku wypadku

A. uznanym za wypadek w drodze do pracy lub z pracy
B. jakiemu uległ w szatni przed rozpoczęciem pracy
C. uznanym za wypadek przy pracy
D. jakiemu uległ w szatni po zakończeniu pracy
BPO.01 Pytanie 92
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nieodpowiednie krzesło biurowe przede wszystkim zwiększa obciążenie u pracowników

A. psychiczne
B. narządu wzroku
C. układu krążenia
D. układu mięśniowo-szkieletowego
BPO.01 Pytanie 93
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Komisja ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy powinna być ustanowiona u pracodawców

A. zatrudniających więcej niż 250 pracowników
B. aby przeprowadzać społeczne audyty warunków pracy
C. prowadzących działalność stwarzającą znaczne zagrożenia zawodowe
D. u których nie funkcjonuje Społeczna Inspekcja Pracy
BPO.01 Pytanie 94
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy transportują towary ręcznie na znaczne odległości, nie korzystając z pomocy sprzętowej. Odpowiednia organizacja transportu ręcznego wymaga wprowadzenia takiej zmiany, która powinna

A. całkowicie wykluczyć obciążenie
B. podmienić wszystkie czynności manualne na sprzęt zmechanizowany
C. ograniczyć ręczne przesuwanie rzeczy do minimalnej odległości, wprowadzać przerwy na odpoczynek, zmniejszać ryzyko kontuzji oraz zapewnić sprzęt pomocniczy
D. ograniczyć długi wysiłek i całkowicie zlikwidować obciążenie układu mięśniowego i szkieletowego
BPO.01 Pytanie 95
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami prawa pracy kontrole medyczne są realizowane w sytuacji

A. niezdolności do wykonywania pracy przez czas dłuższy niż 30 dni z powodu choroby
B. wykonywania pracy w warunkach narażenia na działanie substancji oraz czynników rakotwórczych
C. pogorszenia stanu zdrowia pracownika
D. tygodniowej niezdolności do pracy z powodu wypadku w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 96
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką formę powinno mieć szkolenie okresowe dla pracowników na stanowiskach robotniczych?

A. instruktaż
B. kurs
C. samokształcenie kierowane
D. seminarium
BPO.01 Pytanie 97
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z zamieszczonego fragmentu protokołu z badań warunków środowiska pracy w pomieszczeniu spawalni wynika, że zostały przekroczone normy stężenia

Nazwa substancji chemicznejWskaźnik ekspozycjiNormatyw higieniczny
tlenek żelaza (dymy)4,3 mg Fe/m35,0 mg Fe/m3
tlenek azotu3,4 mg/m33,5 mg/m3
tlenek węgla29,1 mg/m323 mg/m3

A. dymu.
B. tlenku żelaza.
C. tlenku azotu.
D. tlenku węgla.
BPO.01 Pytanie 98
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba, która pracowała na podstawie umowy zlecenia, miała wypadek. Pracodawca, na rzecz którego ta osoba wykonywała swoje obowiązki, jest zobowiązany do sporządzenia

A. protokół zdarzenia
B. protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy
C. protokół powypadkowy
D. karty wypadku
BPO.01 Pytanie 99
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Oceń korzystając z poniższej tabeli, obciążenie monotypią pracownika wydziału montażu, którego praca polega na wykonywaniu czynności z siłą powyżej 100 N, a liczba operacji wykonywanych w czasie zmiany roboczej wynosi 650.

Obciążenie monotoniąLiczba powtórzeń stereotypowej operacji w ciągu zmiany roboczej
ruchy precyzyjnesiła zewnętrzna
do 100 N
siła zewnętrzna
powyżej 100 N
Małedo 150do 800do 300
Średnie150 ÷ 3000800 ÷ 1600300 ÷ 800
Duże3000 ÷ 45001600 ÷ 2400800 ÷ 1000
Bardzo dużepowyżej 4500powyżej 2400powyżej 1000

A. Średnie.
B. Bardzo duże,
C. Małe.
D. Duże.
BPO.01 Pytanie 100
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zabronić zatrudnienia pracownika, który nie dysponuje

A. dyplomem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe
B. świadectwem ukończenia szkoły
C. prawem jazdy
D. badań wstępnych
BPO.01 Pytanie 101
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z ustaleniami zawartymi w standardzie ISO, certyfikacja oznacza

A. deklarację oceny
B. normalizację
C. deklarację zgodności
D. notyfikację
BPO.01 Pytanie 102
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jednoczesna ochrona przed porażeniem prądem elektrycznym oraz przed dotykiem bezpośrednim i pośrednim maszyn i urządzeń polega na wykorzystaniu

A. napięcia SELV lub PELV
B. napięcia 230 V
C. ogrodzenia
D. izolacji
BPO.01 Pytanie 103
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocena obciążenia fizycznego pracownika obejmuje analizę

A. umiejętności zapamiętywania
B. poziomu koncentracji
C. tempa reakcji
D. wykorzystania energii
BPO.01 Pytanie 104
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kontrola zdrowia przeprowadzana jest w sytuacji

A. pogorszenia się stanu zdrowia pracownika - na wniosek lekarza odpowiedzialnego za opiekę profilaktyczną
B. pogorszenia się stanu zdrowia pracownika - tylko na wniosek pracodawcy
C. niezdolności do wykonywania obowiązków spowodowanej chorobą trwającą dłużej niż 30 dni
D. rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika
BPO.01 Pytanie 105
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscach, gdzie ludzie przebywają na stałe, minimalne natężenie oświetlenia powinno wynosić co najmniej

A. 300 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 500 lx
BPO.01 Pytanie 106
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba, która doświadczyła wypadku w miejscu pracy, ma obowiązek poinformować pracodawcę o zdarzeniu

A. w każdym momencie
B. niezwłocznie
C. po uzyskaniu zwolnienia lekarskiego
D. po zakończeniu procesu leczenia
BPO.01 Pytanie 107
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie cechy narządu wzroku nie wpływają na jakość widzenia funkcjonalnego?

A. Adaptacyjne.
B. Transmitancyjne.
C. Stereoskopowości.
D. Akomodacyjne.
BPO.01 Pytanie 108
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szatnia podstawowa jest przeznaczona

A. do przechowywania osobistej odzieży pracowników
B. dla pracowników, którzy wykonują prace, w trakcie których zabrudzenie odzieży roboczej jest na tyle niewielkie, że nie grozi zanieczyszczeniem ich własnej odzieży
C. do składowania odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników zajmujących się zadaniami generującymi duże zabrudzenia
D. na odzież osobistą zatrudnionych oraz odzież gości, którzy przybyli do danego zakładu
BPO.01 Pytanie 109
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas wykonywania zadań w niewygodnej pozycji (skrętnej, klęcznej) występują

A. niedogodności wynikające ze sposobu realizacji pracy
B. podstawowe zagrożenia pojawiające się w trakcie pracy
C. ryzykowne czynniki w otoczeniu pracy
D. czynniki towarzyszące wszystkim rodzajom pracy
BPO.01 Pytanie 110
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W hali obrabiarek do metalu, na wysokości 3,0 m od poziomu podłogi, usytuowano nawiew powietrza, którego temperaturę można regulować w 4 zakresach. Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ jaką maksymalną temperaturę nawiewu, spośród zaproponowanych, można zastosować.

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bhp
Maksymalna temperatura nawiewanego powietrza nie powinna przekraczać 70 °C (343 K) przy nawiewie powietrza na wysokości nie mniejszej niż 3,5 m od poziomu podłogi stanowiska pracy i 45 °C (318 K) - w pozostałych przypadkach.

A. 55°C
B. 35°C
C. 45 °C
D. 70 °C
BPO.01 Pytanie 111
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik biurowy, który korzysta z komputera z uszkodzonym kablem zasilającym, może być narażony na

A. dolegliwości mięśniowe
B. zespół cieśni nadgarstka
C. porażenie prądem
D. dolegliwości kręgosłupa
BPO.01 Pytanie 112
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy zatrudnienie kobiety zajmującej się trzyletnim dzieckiem w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?

A. Tak, w każdym przypadku
B. Nie, w żadnym przypadku
C. Tak, jeżeli wymaga tego dobro zakładu
D. Tak, ale tylko za jej zgodą
BPO.01 Pytanie 113
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas inspekcji pomieszczeń i miejsc pracy weryfikuje się, między innymi, czy przestrzenie między sąsiadującymi monitorami mają co najmniej

A. 120 cm
B. 80 cm
C. 40 cm
D. 60 cm
BPO.01 Pytanie 114
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek informować o zagrożeniach zawodowych

A. pracowników zatrudnionych jedynie przy pracach szczególnie niebezpiecznych
B. wszystkich zatrudnionych pracowników
C. tylko pracowników wykonujących obowiązki służb bhp
D. wyłącznie pracowników na stanowiskach robotniczych
BPO.01 Pytanie 115
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z art. 226 Kodeksu pracy, kto jest zobowiązany do oceny i dokumentowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą?

A. Państwowa Inspekcja Sanitarna
B. specjalista ds. bhp
C. pracodawca
D. Państwowa Inspekcja Pracy
BPO.01 Pytanie 116
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby móc obsługiwać urządzenia transportu zmechanizowanego na budowie, pracownik musi posiadać

A. prawo jazdy w kategorii B
B. tytuł technika budownictwa z wymaganą 5-letnią praktyką zawodową
C. zaświadczenie potwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na wysokości
D. kwalifikacje odpowiednie dla konkretnego urządzenia
BPO.01 Pytanie 117
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który środek ochrony osobistej ograniczy wnikanie zanieczyszczeń do układu oddechowego pracownika?

A. Przyłbica
B. Tarcza
C. Maska
D. Ustnik
BPO.01 Pytanie 118
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na postawie danych z ramki oceń ryzyko zawodowe hutnika szkła narażonego na promieniowanie podczerwone, jeżeli zmierzona na tym stanowisku wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry wynosi Eśr = 490 W/m2, a NDN jest równe 700 W/m2.

Ryzyko jest duże, gdy wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry przekracza NDN.
Ryzyko jest średnie, gdy wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry spełnia nierówność
0,8 NDN< Esr< NDN
Ryzyko jest małe, gdy wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry E sr < 0,8 NDN
Ryzyko jest pomijalne, gdy wartość średnia natężenia promieniowania dla skóry E sr < 0,1 NDN

A. Średnie.
B. Pomijalne.
C. Duże.
D. Małe.
BPO.01 Pytanie 119
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zminimalizować zagrożenia, najpierw wprowadza się środki

A. techniczne eliminujące zagrożenia u źródła
B. ochrony osobistej
C. ochrony zbiorowej
D. organizacyjne oraz proceduralne
BPO.01 Pytanie 120
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta w stanie błogosławionym może wykonywać pracę z monitorem ekranowym

A. maksymalnie 6 godzin w ciągu dnia
B. maksymalnie 8 godzin w ciągu dnia
C. maksymalnie 4 godziny w ciągu dnia
D. maksymalnie 2 godziny w ciągu dnia