Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 81
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ultradźwiękowy hałas to dźwięk, w którego widmie znajdują się składniki o wysokich częstotliwościach słyszalnych oraz niskich ultradźwiękowych w zakresie

A. 100 Hz - 1000 Hz
B. 2 Hz - 50 Hz
C. 16 Hz - 16000 Hz
D. 10000 Hz - 40000 Hz
BPO.01 Pytanie 82
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ, na podstawie zamieszczonego przepisu, najmniejszą dopuszczalną wysokość pomieszczenia stałej pracy, o wolnej objętości 60 m3, w którym nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia i zatrudnionych jest 4 pracowników wykonujących prace biurowe.

Wyciąg z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy

§ 20.1. Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:

1) 3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;

2) 3,3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.

2. Wysokość pomieszczeń, o których mowa w ust. 1, może być obniżona w przypadku zastosowania klimatyzacji - pod warunkiem uzyskania zgody państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.

3. Wysokość określona w ust.1 pkt 1 może być zmniejszona do:

1) 2,5 m w świetle:

a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia lub

b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia.

A. 2,5 m
B. 3,3 m
C. 2,2 m
D. 3,0 m
BPO.01 Pytanie 83
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z programów będzie najbardziej pomocny w stworzeniu listy pracowników zawierającej daty ostatniego oraz następnego szkolenia bhp, aby możliwe było najszybsze posegregowanie pracowników według terminów szkoleń i alfabetycznie według nazwisk?

A. program do tworzenia prezentacji
B. arkusz kalkulacyjny
C. procesor tekstowy
D. edytor tekstowy
BPO.01 Pytanie 84
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca w galwanizerni ma do zadań wkładanie i wyjmowanie elementów poddawanych kadmowaniu, które są zawieszone na specjalnych wieszakach w wannie. W jaki sposób powinna być wyposażona w indywidualny sprzęt ochrony dróg oddechowych ta osoba?

A. Maskę z pochłaniaczami
B. Półmaskę filtrującą
C. Półmaskę
D. Przyłbicę
BPO.01 Pytanie 85
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Niedostateczna aktywność fizyczna może prowadzić do

A. lepszego dotlenienia mózgu
B. zmian w układzie kostno-stawowym
C. zwiększenia wydajności organizmu
D. wzmocnienia układu oddechowego
BPO.01 Pytanie 86
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak długo należy przechowywać wyniki z kontroli okresowych maszyn?

A. 10 lat
B. 4 lata
C. 5 lat
D. 15 lat
BPO.01 Pytanie 87
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Opis miejsca pracy, dane dotyczące identyfikacji zagrożeń, ocena parametrów ryzyka oraz jego klasyfikacja, a także środki ochrony zbiorowej i osobistej potrzebne do redukcji ryzyka zawodowego to składniki

A. dokumentacji oceny ryzyka zawodowego
B. dokumentacji z postępowania powypadkowego
C. instrukcji bezpieczeństwa w zakładzie
D. instrukcji stanowiskowej
BPO.01 Pytanie 88
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie, z uwagi na dynamiczny rozwój technologii oraz techniki, nieustannie muszą podnosić swoje kompetencje związane z kwestiami bhp. W tym celu organizowane są szkolenia

A. uzupełniające
B. dokształcające
C. okresowe
D. doskonalące
BPO.01 Pytanie 89
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynnik, którego działanie na osobę pracującą prowadzi lub może prowadzić do kontuzji, określamy mianem

A. niebezpiecznym
B. śmiertelnym
C. szkodliwym
D. uciążliwym
BPO.01 Pytanie 90
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta, wracając do domu z miejsca pracy, została zaatakowana. Jak należy ocenić to zdarzenie?

A. uznaje się za wypadek w drodze z pracy
B. nie jest wypadkiem
C. nie ma związku z pracą
D. jest traktowane na równi z wypadkiem przy pracy
BPO.01 Pytanie 91
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązkiem jest zapewnienie pracownikowi środków ochrony indywidualnej

A. samego pracownika
B. pracodawcy
C. inspektora bhp
D. służb bhp
BPO.01 Pytanie 92
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wysoka umiejętność dostrzegania i interpretowania sygnałów świetlnych oraz dźwiękowych, a także adekwatnego reagowania na nie, powinna charakteryzować przede wszystkim osoby pracujące na stanowisku

A. zegarmistrza
B. kierowcy autobusów i pojazdów transportujących materiały niebezpieczne
C. organizatora obsługi gastronomicznej
D. stroiciela instrumentów muzycznych
BPO.01 Pytanie 93
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek zbiorowy to zdarzenie, w którym w wyniku tego samego incydentu

A. doznały co najmniej 3 osoby
B. doznały co najmniej 2 osoby
C. doznało co najmniej 5 osób
D. doznało co najmniej 10 osób
BPO.01 Pytanie 94
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas eksploatacji dmuchawy należy unikać przechodzenia w okolicy wylotu jej rurociągu, ponieważ może to prowadzić do

A. porażenia prądem elektrycznym
B. uderzenia transportowanymi materiałami
C. pożaru lub wybuchu
D. usterki urządzenia
BPO.01 Pytanie 95
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca jest zobowiązany do zgłoszenia każdego śmiertelnego, poważnego oraz zbiorowego wypadku w miejscu pracy?

A. inspektora pracy społecznego oraz prokuratora
B. odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora
C. policji oraz prokuratora
D. policji oraz odpowiedniego inspektora pracy
BPO.01 Pytanie 96
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku niezdolności pracownika do wykonywania swoich obowiązków na skutek wypadku w drodze do pracy, pracownik ma prawo do

A. 80% wynagrodzenia
B. 90% wynagrodzenia
C. 70% wynagrodzenia
D. 100% wynagrodzenia
BPO.01 Pytanie 97
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zdarzenie przy pracy to sytuacja:

A. nagłe, wynikające z przyczyny zewnętrznej, powodujące niezdolność do pracy, które miało miejsce w kontekście pracy
B. nagłe, spowodowane przyczyną zewnętrzną, prowadzące do urazu lub śmierci, które miało miejsce w kontekście pracy
C. każde niezamierzone zdarzenie związane z wykonywaniem pracy, które doprowadziło do strat materialnych
D. każde zdarzenie, w wyniku którego pracownik staje się niezdolny do pracy i otrzymuje zwolnienie lekarskie
BPO.01 Pytanie 98
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkodliwym czynnikiem, na który narażony jest pracownik obsługujący maszynę do czyszczenia zboża (wialnię zbożową), jest

A. przeciąg
B. wilgotność
C. mikroklimat
D. zapylenie
BPO.01 Pytanie 99
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Reakcja alergiczna na substancje chemiczne może pojawić się w trakcie prac

A. koncepcyjnych
B. mierniczych
C. impregacyjnych
D. ślusarskich
BPO.01 Pytanie 100
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zespołu oceniającego ryzyko zawodowe nie należy

A. reprezentant kadry zarządzającej
B. reprezentant pracowników
C. pracownik Państwowej Inspekcji Pracy
D. ekspert ds. bhp
BPO.01 Pytanie 101
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Część I statystycznej karty zdarzenia należy sporządzić w terminie nieprzekraczającym

A. 14 dni roboczych od dnia, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy
B. 15 dni roboczych od momentu, w którym doręczono poszkodowanemu protokół powypadkowy
C. 7 dni roboczych od chwili, gdy sporządzono kartę wypadku
D. 30 dni roboczych od daty, kiedy zatwierdzono protokół powypadkowy
BPO.01 Pytanie 102
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dziedzinie ergonomii kluczowym elementem jest

A. człowiek
B. organizacja pracy
C. technologia
D. medycyna pracy
BPO.01 Pytanie 103
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynniki, które mogą prowadzić do urazu u człowieka, nazywane są

A. zagrażającymi
B. szkodliwymi
C. niebezpiecznymi
D. uciążliwymi
BPO.01 Pytanie 104
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaźnik, który służy do oceny mikroklimatu umiarkowanego, to

A. twc
B. LREQ
C. WBGT
D. PMV
BPO.01 Pytanie 105
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który typ oprogramowania komputerowego, będącego elementem pakietu biurowego, sprawdzi się najlepiej w trakcie szkoleń BHP, aby zobrazować standardowe miejsca zagrożeń występujące w miejscach pracy?

A. Edytor tekstu
B. Baza danych
C. Program do prezentacji
D. Arkusz kalkulacyjny
BPO.01 Pytanie 106
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaźnikiem intensywności wentylacji jest krotność wymian powietrza w pomieszczeniu na godzinę. Jaką minimalną ilość powietrza należy dostarczyć do palarni, jeśli ma ona kubaturę 36 m3?

Rodzaj pomieszczeniaKrotność wymiany powietrza zalecana względami higienicznymi
Akumulatornia4 ÷ 10
Bank2 ÷ 3
Biblioteka3 ÷ 5
Farbiarnia5 ÷ 15
Jadalnia6 ÷ 8
Kuchnia10 ÷ 30
Lakiernia10 ÷ 30
Palarnia10 ÷ 15
Platerowania8 ÷ 10
Pralnia10 ÷ 15
Prasowalnia8 ÷ 10
Restauracja8 ÷ 12
Pomieszczenia handlowe4 ÷ 8
Skarbiec3 ÷ 6
Szafa, garderoba3 ÷ 6
Warsztat mechaniczny3 ÷ 6

A. 360 m3 powietrza.
B. 288 m3 powietrza.
C. 216 m3 powietrza.
D. 144 m3 powietrza.
BPO.01 Pytanie 107
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek niezwłocznie zgłosić każdy przypadek choroby zawodowej

A. właściwemu terytorialnie staroście
B. lekarzowi/orzecznikowi ZUS
C. właściwemu prokuratorowi
D. właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu oraz odpowiedniemu okręgowemu inspektorowi pracy
BPO.01 Pytanie 108
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ustalanie maksymalnych akceptowalnych stężeń substancji szkodliwych dotyczy

A. substancji toksycznych
B. wibracji
C. oświetlenia
D. hałasu
BPO.01 Pytanie 109
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji zakończenia działalności zakładu lub jego likwidacji, pracodawca ma obowiązek przekazania kart badań oraz pomiarów szkodliwych dla zdrowia.

A. właściwej Państwowej Inspekcji Pracy
B. Centralnemu Instytutowi Ochrony Pracy
C. Instytutowi Medycyny Pracy
D. właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu
BPO.01 Pytanie 110
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest resuscytacja krążeniowo-oddechowa?

A. poleganiem na wykonywaniu sztucznego oddychania oraz masażu serca
B. wykonywaniem masażu serca
C. oceną drożności dróg oddechowych oraz stanu akcji serca
D. tylko wykonywaniem sztucznego oddychania
BPO.01 Pytanie 111
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prawdopodobieństwo zaistnienia niepożądanych sytuacji związanych z pracą, które mogą prowadzić do strat, w szczególności dotyczącym negatywnych skutków zdrowotnych u pracowników, spowodowanych zagrożeniami zawodowymi obecnymi w środowisku pracy lub metodami pracy, określa się mianem

A. wypadkiem przy pracy
B. zagrożeniem wypadkowym
C. chorobą zawodową
D. ryzykiem zawodowym
BPO.01 Pytanie 112
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Coroczna analiza stanu bhp w miejscu pracy, przygotowywana przez inspektora bhp, nie powinna obejmować informacji dotyczących

A. statystyk wypadków za ubiegły rok
B. informacji na temat stosowania środków ochrony indywidualnej
C. rezultatów przeprowadzanych badań czynników szkodliwych
D. danych osobowych pracowników zatrudnionych
BPO.01 Pytanie 113
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do środków ochrony osobistej nie wlicza się

A. czapek ochronnych
B. hełmów ochronnych przeznaczonych dla kierowcy i pasażera motocykla
C. kapeluszy ochronnych
D. hełmów ochronnych stosowanych w podziemnych wyrobiskach
BPO.01 Pytanie 114
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyposażenie ochronne przedstawione w tabeli przeznaczone jest dla pracowników zatrudnionych na stanowisku

Zakres wyposażenia
R – odzież i obuwie robocze
O – środki ochrony indywidualnej
R – czapka drelichowa lub beret
R – ubranie drelichowe
R – trzewiki skóra/guma
O – kamizelka ciepłochronna
O – rękawice drelichowe
O – okulary ochronne
O – fartuch przeciw bryzgowy
O – hełm przeciwuderzeniowy

A. masarza.
B. suwnicowego.
C. tokarza.
D. murarza.
BPO.01 Pytanie 115
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przesunięcie pracownicy w ciąży do innego miejsca pracy jest

A. dozwolone, za zgodą pracownicy
B. dozwolone, o ile nie występują przeciwwskazania zdrowotne
C. niedozwolone, ale po trzecim miesiącu ciąży
D. zabronione
BPO.01 Pytanie 116
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie jest główne założenie szkolenia okresowego w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. zwiększanie kwalifikacji oraz umiejętności zawodowych
B. rozwijanie umiejętności reagowania w przypadku wypadku i sytuacji kryzysowych
C. ulepszanie wiedzy na temat oceny ryzyka zawodowego
D. aktualizacja oraz ugruntowanie wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
BPO.01 Pytanie 117
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W budynku zaprojektowano pomieszczenia stałej pracy biurowej dla 7 pracowników. Wysokość pomieszczenia powinna wynosić

Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy:
§19.1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.
2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m² wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).
§20.1. Wysokość pomieszczeń stałej pracy nie może być mniejsza niż:
1)3m. w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;
2)3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
3. Wysokość pomieszczeń, o których jest mowa w ust.1, może być zmniejszona do:
1)2,5 m w świetle:
a)jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia.
4. Wysokość pomieszczenia czasowej pracy nie może być mniejsza niż:
1)2,2 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;
2)2,5 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.

A. 3,3 m
B. 2,5 m
C. 3,0 m
D. 2,2 m
BPO.01 Pytanie 118
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile umywalek powinno być zainstalowanych w zakładzie w umywalni, z której korzysta 35 mężczyzn zatrudnionych przy pracach produkcyjnych, mało brudzących, jeśli 5-ciu z nich pracuje na drugiej zmianie?

Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi – co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników – lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 7
B. 2
C. 1
D. 3
BPO.01 Pytanie 119
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest źródło zagrożenia związane z prądem elektrycznym?

A. użytkowanie uszkodzonych urządzeń elektrycznych
B. utrata świadomości oraz skurcze mięśni
C. porażenie prądem elektrycznym
D. poparzenia
BPO.01 Pytanie 120
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowym źródłem hałasu infradźwiękowego w miejscu pracy są sprawne

A. urządzenia dźwigowe
B. obrabiarki do metali
C. maszyny przepływowe
D. myjki akustyczne