Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 561
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na ilustracji przedstawiono

Ilustracja do pytania 1
A. taboret gastronomiczny.
B. pomocnik kelnerski.
C. bufet do dań gorących.
D. dyspenser do płatków.
HGT.03 Pytanie 562
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinna uczynić osoba sprzątająca, która po opuszczeniu pokoju przez gościa zauważyła zegarek?

A. Poinformować dyrektora hotelu
B. Przekazać go do depozytu
C. Zostawić zegarek w pomieszczeniu
D. Zawiadomić kierownika służby pięter
HGT.03 Pytanie 563
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?

A. miseczki na podstawce i łyżki
B. talerza zakąskowego i łyżki
C. talerza głębokiego i łyżeczki
D. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
HGT.03 Pytanie 564
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dla osób z grupy turystycznej, które na voucherze mają wybraną opcję wyżywienia Bermuda Plan (BP), należy zorganizować śniadanie

A. angielskie
B. amerykańskie
C. wiedeńskie
D. kontynentalne
HGT.03 Pytanie 565
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie służby w hotelu zajmują się dbaniem o czystość oraz estetykę obszarów wspólnych dla gości?

A. Pięter.
B. Parterowe.
C. Pralnicze.
D. Recepcji.
HGT.03 Pytanie 566
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką jednostkę noclegową powinno się przygotować dla gościa rezerwującego pokój dwuosobowy z dużym łóżkiem?

A. Suite
B. Double
C. Duplex
D. Twin
HGT.03 Pytanie 567
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi, codzienna zmiana pościeli, na życzenie gościa, nie będzie traktowana jako dodatkowa usługa płatna w hotelu?

A. tylko 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. tylko 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 568
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?

A. Zarządzającego hotelem
B. Osobę pracującą na recepcji
C. Pracownika działu promocji
D. Kierownika służby pięter
HGT.03 Pytanie 569
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obiekty są zobowiązane, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, do przeprowadzenia dodatkowego sprzątania pokoju i łazienki na prośbę gościa?

A. Domy wycieczkowe
B. Pensjonaty
C. Hotele
D. Schroniska młodzieżowe
HGT.03 Pytanie 570
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinno się wykonać jako pierwszą przy porządkowaniu przestrzeni mieszkalnej?

A. Odkurzyć dywan.
B. Zabrzeć śmieci.
C. Otworzyć okno
D. Pościelić łóżko.
HGT.03 Pytanie 571
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie akcesoria bielizny stołowej są wykorzystywane do ozdabiania bocznych powierzchni stołów bankietowych?

A. Napperony
B. Skirtingi
C. Moltony
D. Laufry
HGT.03 Pytanie 572
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?

A. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
B. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
C. Gdy zauważono obecność insektów
D. Przed istotnymi świętami
HGT.03 Pytanie 573
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jednostki mieszkalne z wieloma pokojami, przygotowane do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki rodzaju

A. apartamentowego
B. standardowego
C. rezydencyjnego
D. specjalnego
HGT.03 Pytanie 574
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel o trzech gwiazdkach musi mieć w swojej ofercie

A. dystrybucję lub udostępnianie gazet codziennych.
B. centrum wellness.
C. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży gości.
D. kwiaciarnie lub opcję dostawy kwiatów.
HGT.03 Pytanie 575
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?

A. Osłona wanny lub natrysku
B. Dozownik z płynnym mydłem
C. Ręcznik kąpielowy
D. Torba higieniczna
HGT.03 Pytanie 576
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?

A. Pokojowa, która spowodowała szkodę
B. Kierownik działu sprzątania
C. Wszystkie pokojowe wspólnie
D. Zarządca hotelu
HGT.03 Pytanie 577
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:

A. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
B. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
C. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
D. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
HGT.03 Pytanie 578
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak nazywa się typ lokalu mieszkalnego o podwyższonym standardzie, usytuowanego na najwyższym piętrze budynku hotelowego?

A. Duplex
B. Executive
C. Junior suite
D. Penthouse
HGT.03 Pytanie 579
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wewnętrzną procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 należy wykorzystać 10 litrów wody oraz 30 ml środka czyszczącego. Oblicz ilość wody i środka czyszczącego, którą powinien użyć pracownik służby pięter do umycia podłogi w holu recepcyjnym o powierzchni 50 m2?

A. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego
B. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego
C. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego
D. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego