Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 161
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
C. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
D. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
PGF.08 Pytanie 1 162
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel

A. moralny
B. racjonalny
C. emocjonalny
D. seksualny
PGF.08 Pytanie 1 163
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać

A. B2B marketing.
B. remarketing.
C. geomarketing.
D. neuromarketing.
PGF.08 Pytanie 1 164
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?

A. w czasie baroku
B. w XX wieku
C. w renesansie
D. w prehistorycznych dziełach sztuki
PGF.08 Pytanie 1 165
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną

A. kosztowa
B. rynkowa
C. rynkowa odwrócona
D. kalkulacja "czasu i materiałów"
PGF.08 Pytanie 1 166
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?

A. 5%
B. 3%
C. 2%
D. 6%
PGF.08 Pytanie 1 167
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?

A. Telewizję
B. Direct mail
C. Czasopisma
D. Prasę codzienną
PGF.08 Pytanie 1 168
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?

A. Zamierzone wydłużanie dyskusji
B. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
C. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
D. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
PGF.08 Pytanie 1 169
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję

A. masową
B. wyłączną
C. intensywną
D. selektywną
PGF.08 Pytanie 1 170
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca

A. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
B. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
C. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
D. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
PGF.08 Pytanie 1 171
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?

A. Baner.
B. Okno-córka.
C. Interstitial.
D. Newsletter.
PGF.08 Pytanie 1 172
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki jest współczynnik GRP kampanii reklamowej wody mineralnej "Jowita", która dotarła do 45% grupy docelowej, przy częstotliwości emisji równej 3?

A. 167
B. 135
C. 15
D. 225
PGF.08 Pytanie 1 173
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić

A. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 174
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający wybrane media do kampanii, środki i nośniki, a także informacje o dacie i miejscu emisji oraz kosztach, to

A. branding
B. media plan
C. job brief
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 175
Zarządzanie kampanią reklamową

Model promocji, który wspiera budowanie marki produktu i opiera się na elementach "uwaga, zainteresowanie, pragnienie, przekonanie, działanie, satysfakcja" nosi nazwę

A. AIDCAS
B. SLB
C. AIDA
D. DAGMAR
PGF.08 Pytanie 1 176
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Geograficznej
B. Ekonomicznej
C. Behawioralnej
D. Demograficznej
PGF.08 Pytanie 1 177
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała agencja BTL, zajmująca się klientami indywidualnymi, dobiera ofertę produktów promocyjnych w sposób, który ma na celu zaspokojenie nawyków zakupowych konsumentów. Wybór ten jest realizowany zgodnie z określonym kryterium

A. statusu produktu
B. kompletności
C. celu
D. informacji
PGF.08 Pytanie 1 178
Zarządzanie kampanią reklamową

Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?

A. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
B. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych
C. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
D. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
PGF.08 Pytanie 1 179
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Odzyskanie dawnych klientów
B. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
C. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
D. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
PGF.08 Pytanie 1 180
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała

A. unifikację
B. klasyfikację
C. standaryzację
D. typizację
PGF.08 Pytanie 1 181
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający propozycję sprzedaży lub zakupu towarów bądź usług, wskazujący na kluczowe warunki przyszłej transakcji kupna-sprzedaży, to

A. umowa
B. list przewodni
C. brief
D. oferta handlowa
PGF.08 Pytanie 1 182
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił agencji reklamowej chęć umieszczenia reklamy w medium, które charakteryzuje się najmniejszym stopniem rozproszenia uwagi odbiorcy. Jaką formę reklamy powinna mu zaproponować agencja?

A. telewizję
B. prasę codzienną
C. radio
D. czasopisma
PGF.08 Pytanie 1 183
Zarządzanie kampanią reklamową

Podział obrazu na dziewięć sekcji przy użyciu dwóch linii pionowych oraz dwóch poziomych to zasada kompozycji

A. złotej
B. zamkniętej
C. statycznej
D. podziałowej
PGF.08 Pytanie 1 184
Zarządzanie kampanią reklamową

W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu

A. projektowy
B. imienny
C. emblematowy
D. osobowy
PGF.08 Pytanie 1 185
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of

A. parity (POP)
B. sale (POS)
C. view (POV)
D. difference (POD)
PGF.08 Pytanie 1 186
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę usług reklamowych korzystając z metody opartej na popycie, należy uwzględnić

A. ceny ofert konkurencji.
B. wydatki ponoszone na usługi.
C. preferencje nabywców.
D. bieżący udział w rynku.
PGF.08 Pytanie 1 187
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OSESEK stworzyła postać małpy Miki, której celem jest promowanie placów zabaw dla dzieci. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wykorzystać, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej?

A. Animację
B. Prezentację
C. Reklamówkę podwójną
D. Serial animowany
PGF.08 Pytanie 1 188
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku realizacji zlecenia, jeśli pracownik agencji reklamowej wykorzystał formaty 90x50 mm oraz 85x55 mm, to przygotowywał projekt

A. wizytówek
B. folderów
C. plakatów
D. kopert
PGF.08 Pytanie 1 189
Zarządzanie kampanią reklamową

W haśle "Pora na Polar" użyto

A. metafory
B. epitetu
C. aliteracji
D. rymu
PGF.08 Pytanie 1 190
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli w trakcie rozmów na temat umowy dotyczącej usługi reklamowej jeden z uczestników pociera swoje oko, jakie znaczenie ma zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej?

A. atak
B. obronę
C. bunt
D. kłamstwo
PGF.08 Pytanie 1 191
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to

A. telemarketing
B. sprzedaż on-line
C. marketing wirusowy
D. akwizycja
PGF.08 Pytanie 1 192
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla jakiego typu popytu procentowa zmiana ilości popytu jest niższa niż procentowa zmiana ceny?

A. Sztywnego
B. Elastycznego
C. Nieelastycznego
D. Proporcjonalnego