Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 241
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie prezentacji sprzedawca odnosi się do zastrzeżeń klienta, przyjmując jego uwagi oraz jednocześnie je kwestionując przez przedstawienie zalet towaru. Jaką technikę odpierania zarzutów wykorzystuje w tej sytuacji sprzedawca?

A. Metodę "tak... ale"
B. Metodę odwoływania się do osób trzecich
C. Odkładanie odpowiedzi na później
D. Technikę odbijania piłeczki
PGF.08 Pytanie 1 242
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty

A. w liście przewodnim
B. w ofercie handlowej
C. w strategii
D. w briefie
PGF.08 Pytanie 1 243
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako

A. zapytanie ofertowe
B. brief kreatywny
C. plan mediów
D. brief marketingowy
PGF.08 Pytanie 1 244
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownicy zespołu obsługi klienta w agencji reklamowej powinni podczas spotkania z potencjalnym klientem zrealizować prezentację multimedialną w trybie on-line. Który z poniższych programów pozwoli na opracowanie oraz przeprowadzenie takiej prezentacji?

A. Adobe InDesign
B. Prezi
C. Microsoft Office PowerPoint
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 245
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".

Nazwa stacjiLiczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisjiWielkość grupy docelowej
TV Blask300600
TV Life450750
TV Minute650900

A. 50%
B. 72%
C. 60%
D. 25%
PGF.08 Pytanie 1 246
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Akcja promocyjna.
B. Sprzedaż bezpośrednia.
C. Public relations.
D. Promocja dla konsumentów.
PGF.08 Pytanie 1 247
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?

A. Katalogu firmowego
B. Gazety codziennej ogólnokrajowej
C. Czasopisma branżowego
D. Gazety codziennej regionalnej
PGF.08 Pytanie 1 248
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?

L.p.ProduktCena zakupu
jednostkowa (netto)
1wizytówki0,90 zł
2plakat A41,20 zł
3ulotki0,50 zł

A. 221,40 zł
B. 265,68 zł
C. 180,00 zł
D. 216,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 249
Zarządzanie kampanią reklamową

Zdjęcie reklamowe produktów zostało przygotowane i skompresowane w sposób bezstratny. W jakim formacie je zapisano?

A. gif
B. pdf
C. jpg
D. tiff
PGF.08 Pytanie 1 250
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?

A. kinową
B. radiową
C. targową
D. pocztową
PGF.08 Pytanie 1 251
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 1
B. od 1,1 do 2
C. 3
D. 2
PGF.08 Pytanie 1 252
Zarządzanie kampanią reklamową

Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na

A. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
B. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
C. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
PGF.08 Pytanie 1 253
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi

A. w sposób bezosobowy
B. przy użyciu mediów
C. za pieniądze
D. poprzez promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 254
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. negatywne odczucie emocjonalne spowodowane ujawnieniem się niekorzystnych cech produktu
B. pozytywne odczucie emocjonalne po realizacji zakupu
C. zjawisko, które nie ma wpływu na tworzenie wrażenia po skorzystaniu z usług salonu kosmetycznego
D. pożądany rezultat obsługi klienta
PGF.08 Pytanie 1 255
Zarządzanie kampanią reklamową

Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji

A. rozdzielających
B. twardych
C. integrujących
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 1 256
Zarządzanie kampanią reklamową

Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są

A. narożne miejsca w sklepach
B. dolne regały
C. początkowe i końcowe sekcje regałów
D. obszary słabiej oświetlone
PGF.08 Pytanie 1 257
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?

A. Zastosować rasteryzację
B. Zamienić na krzywe
C. Użyć digitalizacji
D. Wykonać morphing
PGF.08 Pytanie 1 258
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?

A. 5,85 zł
B. 17,55 zł
C. 35,10 zł
D. 23,40 zł
PGF.08 Pytanie 1 259
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy w postaci wyskakującego okna powinno się wybrać, aby stworzyć animację w technologii Flash, w której znajdują się ruchome elementy graficzne oraz dźwiękowe?

A. Skyscraper
B. Watermark
C. Top layer
D. Banner
PGF.08 Pytanie 1 260
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę

A. okresową
B. skoncentrowaną
C. ciągłą
D. pulsacyjną
PGF.08 Pytanie 1 261
Zarządzanie kampanią reklamową

W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest

A. wywołanie zainteresowania
B. potwierdzenie obsługi
C. zamknięcie obsługi
D. ocena zasobności klienta
PGF.08 Pytanie 1 262
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się przekaz reklamowy, którego zamysł jest ukryty przed odbiorcami?

A. opinią
B. manipulacją
C. perswazją
D. informacją
PGF.08 Pytanie 1 263
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?

A. Intermedia
B. Mailing
C. Zapping
D. Telemarketing
PGF.08 Pytanie 1 264
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?

A. 2,10 zł
B. 3,00 zł
C. 1,90 zł
D. 2,20 zł
PGF.08 Pytanie 1 265
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje

A. twarde
B. kooperacyjne
C. miękkie
D. rzeczowe
PGF.08 Pytanie 1 266
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?

A. CTR
B. CPP
C. CPT
D. CPC
PGF.08 Pytanie 1 267
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
B. Odzyskanie dawnych klientów
C. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
D. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
PGF.08 Pytanie 1 268
Zarządzanie kampanią reklamową

Kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest

A. wysoki nakład finansowy
B. brak nowości
C. jakościowy towar
D. skuteczna strategia
PGF.08 Pytanie 1 269
Zarządzanie kampanią reklamową

Dom mediowy, który zdobył nagrodę Firma Fair Play, zakupił czas antenowy (2 minuty) przed istotnym meczem piłkarskim. Pozostało mu jeszcze 30 sekund na sprzedaż reklamy. Wartość takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy liczył na duże zainteresowanie i planował prowadzić negocjacje twarde z reklamodawcami. Ostatecznie zainteresowały się tylko dwie firmy, gotowe zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Jaką strategię negocjacyjną powinien przyjąć dom mediowy?

A. Strategię unikania
B. Zmianę stylu negocjacji na miękkie
C. Zerwanie negocjacji
D. Kontynuację negocjacji twardych
PGF.08 Pytanie 1 270
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w procesie produkcji spotu radiowego odbywa się najpóźniej?

A. Dodawanie efektów dźwiękowych oraz eliminacja szumów
B. Analiza briefu reklamowego
C. Wybór lektora
D. Tworzenie podkładu muzycznego
PGF.08 Pytanie 1 271
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli

A. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
B. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
C. na fotografiach nie widać ich twarzy
D. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji